شروع کار وبلاگ مامان نرگس شروع کار وبلاگ مامان نرگس ، تا این لحظه: 12 سال و 5 ماه و 29 روز سن داره
گل دخترم شیوا گل دخترم شیوا ، تا این لحظه: 23 سال و 8 ماه و 2 روز سن داره
گل پسرم آرمان گل پسرم آرمان ، تا این لحظه: 20 سال و 8 ماه و 27 روز سن داره

مجلـہ اینترنتۓ گذرۓ בر آسمان ڪوבڪۓ

پخت انواع حلوا برای ماه رمضان ...... ( منوی ویژه ماه رمضان )

1392/5/6 22:24
نویسنده : مامی جون نرگس
1,320 بازدید
اشتراک گذاری

 

حلوا شیره

 

حلوای تیره

 

آرد سفید 2 لیوان  .  شکر 2 لیوان  .  آب 1 لیوان  .  گلاب 1/2 لیوان

روغن مایع 1/3 لیوان  .  زعفران آب کرده 5 قاشق غذاخوری  .  پودر هل 1/4 قاشق چایخوری

 

حلوای سیاه

 

طرز تهیه : برای تهیه شیره حلوا باید شکر ، اب ، گلاب ، زعفران و هل را مخلوط کنید و درون قابلمه ای روی حرارت قرار دهید تا به جوش بیاید ، روغن را نیز داخل قابلمه ای بریزید تا گرم شود ؛ آرد را 2 بار الک کنید سپس داخل ظرفی بریزید و با حرارت کم شروع به تفت دادن کنید.

 

حلوای شیره

 

آرد را انقدر تفت دهید تا رنگ ارد کرم شود ، بسیار مراقب باشید ارد شما ته نگیرد ( با قاشق مرتب ارد را هم بزنید ) ؛ پس از انکه رنگ ارد کرم شد روغن داغ را به ارد اضافه کنید و خوب مخلوط نمائید تا آرد سرخ شود.

 

حلوا شیره

 

سپس شیره داغ ( مخلوط اب و شکر که از قبل اماده کرده اید ) را اضافه کنید ، پس از اضافه کردن همه مواد را خوب مخلوط کنید و مرتب هم بزنید تا حلوا خودش را بگیرد و به روغن بیفتد ؛ حللوا را داغ درون ظرف بریزید و رویش را با کمی کره چرب نموده و با پسته ، پودر نارگیل و … تزئین نمائید.

 

نکته ها : میتوانید این حلوای خوشمزه را با نان شیرینی میکادو ( نان بستنی ) نیز سرو کنید ، برای این کار به همان صورت داغ روی یک لایه نان حلوا بریزید وو کامل پخش کنید سپس رویش نان دیگری قرار دهید و پس از خنک شدن بصورت شیرینی برش بزنید.

 

اگر در زمان درست کردن حلوا درون مخلوط ارد و روغن گلوله های ریزی مشاهده کردید با رد کردن ارد از یک صافی بزرگ این مشکل برطرف خواهد شد ، میتوانید قبل از اضافه کردن ارد به روغن یک بار ارد را الک کنید تا این مشکل بوجود نیاید ؛ برای دادن رنگ بیشتر به حلوا میتوانید 3 قاشق غذاخوری پودر کاکائو در زمان اضافه کردن ارد به روغن به بریزید ، طعم کاکائو درون حلوا مشخص نیست !

بر گرفته از سایت

 http://irancook.ir/deser/

 

 

 

برای دیدن ادمه حلوا هم به ادامه مطلب رجوع کنید

حلوای محلی نثار

 

حلوا

 

حلوای نثار

آرد 4 لیوان . پودر قند 4 لیوان . گلاب نصف لیوان . کره 1 لیوان . زعفران سائیده 1 قاشق چایخوری

 

حلوا

 

طرز تهیه : زعفران سائیده را با چند قاشق آب مخلوط کنید و حدود 10 دقیقه روی بخار اب قرار دهید تا دم بکشد سپس با پودر قند و گلاب مخلوط کنید و کنار بگذارید.

 

آرد را داخل قابلمه و روی حرارت ملایم قرار دهید و مرتب هم بزنید تا بوی خامی ارد گرفته شده و آرد ترد و طلایی شود ( حدود 30 – 40 دقیقه زمان لازم است ) ، مرتب باید هم بزنید تا آرد ته نگیرد.

 

حلوا

 

پس از اینکه آرد طلایی شد کره آب شده را به آن اضافه و مخلوط کنید تا کره جذب آرد شود سپس از روی حرارت بردارید و مخلوط گلاب زعفرانی را به ان اضافه کنید و خوب هم بزنید تا حلوا یکدست شود ( باید سریع انجام دهید تا حلوا سرد نشود ).

 

حلوای آماده را در ظرف بریزید و به هر شکلی که دوست دارید برش بزنید و با خلال پسته و پودر نارگیل و … تزئین کنید.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

حلوای هویج

 

 

 حلوا

 

حلوای هویج

 

هویج 500 گرم  .  شکر 2 لیوان  .  آرد سفید 1 لیوان

گلاب نصف لیوان  .  روغن مایع نصف لیوان  .  زعفران دم کرده 3 قاشق غذاخوری

 

حلوا

 

طرز تهیه : هویج ها را پوست بکنید و سپس بخار پز کنید سپس هویج های پخته شده را خوب پوره کنید ( له کنید ).

 

ماهیتابه را روی حرارت متوسط قرار دهید و آردی که چند بار الک کرده اید داخل ان بریزید و حدود 10 دقیقه تفت دهید تا بوی خامی آرد گرفته شود ( رنگ آرد نباید تغییر کند ).

 

حلوا

 

روغن مایع و 3 قاشق غذاخوری زعفران دم کرده را به آرد اضافه نمائید و خوب مخلوط کنید ( حرارت باید ملایم باشد ).

 

حلوا

 

سپس پوره هویج و شکر مخلوط با گلاب را نیز اضافه کنید و دورانی تفت دهید ، باید انقدر تفت دهید تا حلوا جمع شود سپس از روی حرارت بردارید.

 

حلوا

 

حلوای هویج بسیار چسبنده است و برای کار باید دست خود را خوب چرب کنید ، مقداری از هویج بردارید و کف دست به شکل مخروطی شکل دهید سپس چند پسته بالای ان قرار دهید و با چاقو چند خط روی ان بیندازید و به همین صورت حلواها را شکل دهید.

 

حلواها را در ظرف مناسب بچینید و سرو کنید ، همچنین میتوانید حلوا را ساده نیز سرو نمائید.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

حلوای آرد برنج

 

 

حلوا

 

حلوای آرد برنج

 

آرد برنج 2 لیوان  .  شکر 2 لیوان  .  روغن مایع 1/4 لیوان

آب 2 لیوان  .  گلاب 1 لیوان  .  زعفران دم کرده 5 قاشق غذاخوری

 

حلوا

 

طرز تهیه : قابلمه را روی حرارت ملایم قرار دهید ، درون قابلمه شکر و آب بریزید و مخلوط کنید ، بگذارید مخلوط اب و شکر کمی بجوشد سپس گلاب و زعفران را اضافه نمائید و از روی حرارت بردارید.

 

قابلمه دیگری را روی حرارت ملایم قرار دهید ، درون قابلمه روغن بریزید و پس از داغ شدن روغن آرد برنج را اضافه کنید و تفت دهید تا آرد طلایی شود ( آرد باید کمی سرخ شود اما مراقب باشید نسوزد ).

 

حلوا زرد

 

پس از اینکه آرد برنج درون روغن تفت داده شد میتوانید کم کم شربت را اضافه کنید ، خوب هم بزنید تا شربت کاملا جذب حلوا شود ، انقدر مخلوط کنید تا حلوا خودش را بگیرد و جمع شود سپس درون ظرف بریزید و با خلال پسته و … تزئین کنید.

 

نکته ها : در صورتی که گلاب در دسترس نداشتید میتوانید از هل کوبیده یا وانیل استفاده کنید ، در مدت زمانی که حلوا را آماده میکنید حرارت باید ملایم باشد.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

رولت حلوا

 

حلوا

 

رولت حلوا

 

روغن مایع 1 لیوان  .  آرد گندم 2 لیوان  .  شکر 3 لیوان  .  کره 150 گرم

پودر هل 1 قاشق چایخوری  .  آب 3 لیوان  .  گلاب 1/2 لیوان  .  نان میکادو مقدار لازم

 

حلوا رولتی

 

طرز تهیه : درون قابلمه شکر ، آب و گلاب بریزید و مخلوط کنید سپس قابلمه را روی حرارت قرار دهید تا آب به جوش آمده و شکر حل شود.

 

در این فاصله آرد را درون قابلمه دیگری روی حرارت متوسط قرار دهید و با قاشق چوبی 30 دقیقه هم بزنید تا بوی خامی آرد گرفته شود و آرد ترد شود سپس روغن و کره را به آرد اضافه نمائید.

 

رولت حلوا

 

با حرارت ملایم مخلوط آرد و روغن را تفت دهید تا رنگ آرد تغییر کند سپس کم کم شربت آماده را اضافه نمائید و مدام هم بزنید ، انقدر هم بزنید تا حلوا جمع و سفت شود سپس پودر هل را اضافه نمائید.

 

نان میکادو را روی نایلون فریزر قرار دهید سپس حلوای داغ را روی نان میکادو پخش کنید ( حلوا حتما باید داغ باشد ) ، با دست نان را لوله کنید سپس درون یخچال قرار دهید تا حلوا خنک شود ، پس از خنک شدن حلوا را بصورت رولت برش بزنید و با پسته ، نارگیل و … تزئین و سرو نمائید.

 

نکته ها : در صورتی که نان میکادو ضخیم بود میتوانید مقدار بسیار کمی اب روی ان اسپری کنید.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (1)

ستیلا * مامان دوقلوها
7 مرداد 92 0:36
من عاشق حلوام
بوووووووس




نوش چونت