شروع کار وبلاگ مامان نرگس شروع کار وبلاگ مامان نرگس ، تا این لحظه: 12 سال و 5 ماه و 20 روز سن داره
گل دخترم شیوا گل دخترم شیوا ، تا این لحظه: 23 سال و 7 ماه و 24 روز سن داره
گل پسرم آرمان گل پسرم آرمان ، تا این لحظه: 20 سال و 8 ماه و 18 روز سن داره

مجلـہ اینترنتۓ گذرۓ בر آسمان ڪوבڪۓ

پستی به وسعت نام مادر ........ برای شما که مادرید .......

1392/2/11 12:54
نویسنده : مامی جون نرگس
570 بازدید
اشتراک گذاری

ه نظر سنجی مادرانه ...... برای شما که بهشت زیر پایتان است .....

باسلام به تمام مادران ایران زمین و مخصوصا" مادران و مادران آینده نی نی وبلاگی .....روز زن و مادر و تولد حضرت فاطمه ( س) را به عزیزان تبریک میگم و دوست دارم در صورت تمایل به این پرسشم پاسخ بدین ..... دوستان شما به عنوان یک مادر فکر میکنید در شرایط خاص .....جقدر و تا کجا حاضرید برای میوه دلتون فداکاری وجانقشانی کنید ......فقط ضمن تشکر از تمامی شما ..... میخواهم خواهش کنم به نظرات همدیگر احترام بگذارید ..... ممنون

 

فداکاری یه مادر به نظر من فقط یه قصه است . خیلی از مادر ها رو میشناسم که بچه شون { البته اون بچه الان 30 سالش } توی سختی داره زندگی میکنه ولی مادره پی ولخرجی های خودشه ... تازه جالبه که ادعای مادر نمونه هم داره ... این آدم توی زندگی من هست و در دنیا فقط از همین موجود متنفرم ...

مامان رهام از وبلاگ R.memorial

***********************


می دونم همه مادرا برا بچه هاشون فداکاری می کنن ولی جنس فدارکاری و میزانش نسبت به هر مادری و هر موقعیتی متفاوته.
نمیشه مقایسه کرد که فداکاری این مادر بهترین هست یا مادر دیگه.
به هر حال روز همه مادرا از جمله مادر خودم مبارک باشه.

***

در جواب قبلی گفتم که همه مادرا قطعاَ فداکارند اما جنس و نوعش با مادر دیگه متفاوته .
اما نسبت به سئوالی که بود و مثالی که زده شده می خوام بگم گاهی اوقات فداکاری یعنی گذشتن از خود بچه تا بچه آسیب نبینه یعنی از منیت خودت بگذری از کلمه مال من بگذری تا فرزندت دلبندت آسیب روحی و جسمی نبینه.
در ثانی اگه مادر سر دو راهی مانده یعنی اینکه تکلیفش با خودش روشن نیست . یعنی بین دو راه نمی تونه حدی بذاره یکیشو انتخاب کنه. اول از همه بهتره مادر از این بلا تکلیفی دربیاد و خودش برای خودش به خاطر خودش یک تصمیمی بگیره تابعد بتونه برای فرزندش نوع فداکاریشم تشخیص بده.
بلا تکلیفی پدر و مادر بیشترین ضرر رو به فرزند داره.

مامانی از وبلاگ مارال همه زندگیم

****************

من حاضرم جونمو فداش کنم.....شعار نیس واقعا از ته دل حاضرم...اینقدر دوستش دارم وواسم عزیزه ک هرکاری حاضرم واسش بکنم

نظر فانی از وبلاگ میم مثل محیا

****************

چندسال پيش تو شهرمون زلزله اومد مامانم تو حياط بود،باوجوديكه هممون بزرگ بوديم و ميتونستيم بريم بيرون مامان دويد داخل تا چهارتامونو ببره بيرون،خواهرم سر نماز بود نميخواست نمازشو بشكنه،مامانم باوجوديكه پلاتين تو كمرش بود و نبايد حتى چيز يه كيلويى بلند ميكرد خواهر چل وپنج كيلوييمو بغل كرد برد بيرون.... مامانم هميشه از خودش گذشت و همه چى رو واسه ما خواست،ميدونم نميتونم حتى يه گوشه شو جبران كنم....
من دلم ميخواد دخترم راه كه ميره پاشو رو زمين نزاره بزاره رو چشم من،عاشقشم،مطمئنم همه ى مامانا اينجورين و حاضرن زندگيشونو فداى بچه هاشون كنن،اميدوارم همه ى مامانا سالم باشن و سايه لطف و محبتشون بالاى سر بچه هاشون باشه،روح ماماناى عزيزيم كه به رحمت خدا رفتن شاد و قرين رحمت الهى باشه
روز همتون مبارك ماماناى گل

نظر مامان فهمیه از وبلاگ ساینای نازم

****************

سلام.مادرها وقتی مشکلی برای بچشون پیش میاد لحظه ای درنگ نمیکنن برای اینکه فکر کنن کاری که میخوان انجام بدن به نفع خودشون هست یا نه .نا خود آگاه فرزندشون رو ترجیح میدن و از خودشون میگذرن.مثلا اگر مادری ببینه فرزندش در خطره بلافاصله خودشو در خطر میندازه تا فرزندشو نجات بده.اگر هم مادری باشه که ترجیح بده از شوهرش جدا شه و فرزندش رو تنها بزاره مطمئنا راهی جز این نبوده و حق انتخاب نداشته یا مطمئن بوده برای فرزندش بهتره.

مادر از وبلاگ یک مرد کوچک

****************

دوست عزیز ممنون از توضیحی که دادید.به نظر من کلمه مادر با جانفشانی وفداکاری عجین شده است طوری که از هم جدا نمیشود واین از موهبت والطاف خداوندی است تا به این وسیله مادر بتواند به نحو احسن فرزند پروری کند.همه ما به نوعی در اطرافمان با مادرانی برخوردداشته ایم که از همه چیز خود گذشتند تا فرزندشان در اسایش باشدانها حاضرند همه مصایب را به جان بخرندوبه این خاطر هم هیچ منتی بر سر بچه هایشان ندارند وهمین وجه تمایز محبت مادری با بقیه محبتهاست چون اگر در حق کسی محبت شود ممکن است او توقع جبران داشته باشد اما یک مادر هرگز چنین انتظاری را ندارد.
پس بیاییم به پاس تمام این محبتها در این ایام مبارک که به کلمه مادر مزین گشته قدردان همه مهر ومحبت بی منت مادران خود باشیم تا روزی که فرزندان مان برایمان چنین کاری کنند.
مادران عزیز همه ایام روز شماست وشمایید که به روزها برکت می بخشید این ایام بر شما مبارک باشد.

 ماناز از وبلاگ قدر تو را میدانم  متولد قدر

****************

منم همه عشقمو مدیون تک تک نبضای این کوچولو میدونم.........

ای کاش به پاس اینهمه عشقی به درونم داده

این قدرت رو داشته باشم

که منم حق مادری رو براش ادا کنم........ای کاش....

مادر بودن شاید شیرین باشه..ولی سخت ترین مسئولیت یک زنه چون

من باید اول به خودم بفهمونم که بهشتی زیر پای مادره

فقط به واسطه تولد یه نوزاد نیست...

باید بدونم که روز تولد چه کسی رو روز مادر گفتند.......

و مادری رو ازش یاد بگیرم............

روزتون مبارک........................

مدیریت دخملی شکلک از وبلاگ دخملی شکلک

********************

خيلي دلم ميخواد اينقدر از خودم براش مايه نذارم ولي دست خودم نيست با دوران بارداري 1 سال و 9 ماهه در دنيا رو به رو خودم بستم درسم رو رها كردم تفريح و دوستام رو رها كردم اصلا هم شكايتي ندارم فكر ميكنم غريزهي مادرانه تو شرايط خاص عقل رو از كار ميندازه و يه پا ميزنه تمام برنامه ريزي ها رو به هم ميزنه الان ميگم اگر پاي آينده ام در ميون باشه فداكاري نميكنم ولي ميدونم وقتش كه برسه اين فقط يه حرفه ....

زیبا از وبلاگ یادداشت های کودکی

********************

سلام دوست عزيزم
هيچ شكي نيست كه فداكاري و از خودگذشتگي توي بند بند وجود يه مادره و نميتوني اين واژه ها رو بيان كني و ياد مادر نيفتي.نمونش توي وبلاگها و توي پاسخهاي پايين ميشه ديد...
ولي از خودگذشتگي و فداكاري هم حدي براي خودش داره.يادمون نره مهمترين وظيفه يه مادر تربيت صحيحه و اينكه يه فرزند سالم(به خصوص از نظر رواني )تحويل جامعه بديم و بقاي نسل سالم هست...
توضيحم رو با توجه به مثالي كه زديد ميگم،البته خيلي مختصر .چون همانطور كا ماناز عزيز گفتند اين موضوع خيلي كليه و توضيحاتش و مثالهاش زياده...
يه مادر افسرده و غمگين كه ضربه هاي روحيه زيادي از اطرافيان خورده و از خيلي علايق و خاسته هاش گذشته و...به نظرتون ميتونه يه فرزند خوب و سالم تربيت بكنه؟در شرايط خيلي خاص شايد ولي عموما جوابش نه هست.
اگه ما بخوايم از همه چيزمون بگذريم ،دراصل چيزي به فرزندمون اضافه نميشه ، بلكه سهم خودمون رو از زندگي ازبين برديم.
وقتي خودمون رو دوست داشته باشيم و براي خودمون و احساساتمون ارزش قائل باشيم به بچه هامون هم ارزشمند بودن رو ياد ميديم...
البته اينو هم با توجه به مثالي كه زديد بگم.گاهي اين حسهايي كه به اطرافيان داريم نتيجه يه فكر اشتباهه...شايد اگر ديدمون رو تغيير بديم و نگاهمون به زندگي عوض بشه خيلي از اونايي كه فكر ميكنيم بدن نه تنها بد نباشن بلكه بودن با اونها برامون شيرين و لذت بخش بشه...
روز مادر رو به همه مامانهاي مهربون تبريك ميگم.سئوال قشنگي بود...

 مامان علی از وبلاگ علی خو شتیپ مامانشه

********************

مادر یعنی از خود گذشتگی همه مادرا با کوچکترین ناراحتی فرزندشون حاضرند جانشون بدن تا قطره اشکی صورت کودکشون نمناک نکنه همه مادرای عزیز روزتون مبارک

لیلا از وبلاگ پسرم علی

********************

منم عاشق جوجمم وحاضرم هراتفاقی میخوادواسش بیفته واسه من پیش میاد بااومدنش شیرینی زندگیمونو1000000000000000000000000000000000برابرکرده

مامان انیسه از وبلاگ امیر علی عشق مامان

********************

برای ثبت در این پست مادرانه

منتظر دیگر نظر شما مادر یا مادر آینده هستیم .

 

 




پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (1)

مامان رهام
11 اردیبهشت 92 12:22
فداکاری یه مادر به نظر من فقط یه قصه است . خیلی از مادر ها رو میشناسم که بچه شون { البته اون بچه الان 30 سالش } توی سختی داره زندگی میکنه ولی مادره پی ولخرجی های خودشه ... تازه جالبه که ادعای مادر نمونه هم داره ... این آدم توی زندگی من هست و در دنیا فقط از همین موجود متنفرم ...