شروع کار وبلاگ مامان نرگس شروع کار وبلاگ مامان نرگس ، تا این لحظه: 12 سال و 5 ماه و 20 روز سن داره
گل دخترم شیوا گل دخترم شیوا ، تا این لحظه: 23 سال و 7 ماه و 24 روز سن داره
گل پسرم آرمان گل پسرم آرمان ، تا این لحظه: 20 سال و 8 ماه و 18 روز سن داره

مجلـہ اینترنتۓ گذرۓ בر آسمان ڪوבڪۓ

پرطرفدار ترین اسم های ایرانی در سال ۹۰

1390/12/23 0:53
نویسنده : مامی جون نرگس
1,261 بازدید
اشتراک گذاری

پرطرفدار ترین اسم های ایرانی در سال ۹۰

روزنامه هفت صبح: ثبت احوال استان تهران جدیدترین آمار خود از تولد، وفات، ازدواج، طلاق، میانگین سن ازدواج دختران و پسران و… را منتشر کرده که با خواندن این آمار، اطلاعات جالبی نصیب تان می شود.

 

names لیست پرطرفدار ترین اسم های ایرانی در سال 90

 

اسامی پرطرفدار ۹۰

در اسامی برتری که خانواده ها در سال ۹۰ برای فرزندان خود انتخاب کرده اند، حضور برخی نام ها در ۱۰ نام پرطرفدار جالب است.

آن گونه که سیداحمد قشمی، مدیر ثبت احوال استان تهران اعلام کرده ۱۰ اسم برتر دختران طی ۱۱ ماه گذشته به ترتیب فاطمه، ستایش، زهرا، نازنین زهرا، هستی، ریحانه، سارینا، رها، باران و هلیا بوده است.

 

همچنین اسامی امیرعلی، امیرحسین، محمدطاها، ابوالفضل، علی، محمدمهدی، امیرمحمد، حسین، امیرمهدی و محمدرضا ۱۰ اسم برتر پسران در ۱۱ ماه گذشته بودند.

طبق همین آمارها در مقابل تولد هر ۱۰۰ دختر ۱۰۵ پسر متولد شده است. تنوع نام ها هم بسیار بالا بوده است. ۲۱۲ هزار و ۱۷۹ تنوع نام برای پسران و ۲۵۰ هزار و ۸۴۳ تنوع نام برای دختران ثبت شده و در مجموع از ابتدای تاسیس سازمان ثبت احوال تاکنون ۴۶۳ هزار نام به ثبت رسیده است.

تولدها، بیشتر از فوت ها

در سالی که رو به اتمام است، تعداد وفات ها کمتر از تولدها بوده است. براساس آمارهای موجود ۴۸۷ نفر در شبانه روز متولد شده اند و طی ۱۱ ماه گذشته در استان تهران در هر ساعت ۲۰ نفر به دنیا آمده اند.

فارس نویس: در طرف دیگر اگر بخواهیم به آمار فوتی ها نگاهی بیندازیم، ۱۶ هزار و ۲۱ نفر طی ۱۱ ماه گذشته در استان تهران فوت کرده اند به طوری که آمار فوتی ها در هر شبانه روز ۱۸۱ نفر و در هر ساعت نیز هفت نفر بوده است.

رشد آمار طلاق، بیشتر از ازدواج

آمارها اما در بحث طلاق و ازدواج کمی ناراحت کننده است و در سال ۹۰ آمار طلاق بیشتر از ازدواج رشد داشته است. طی این مدت ۹۱ هزار و ۳۵۹ نفر در استان تهران ازدواج کرده اند که نسبت به سال گذشته یک درصد افزایش پیدا کرده اما آمار طلاق نسبت به سال گذشته دو درصد افزایش داشته است.

احمد قشمی تعداد طلاق های استان تهران در سال ۹۰ را ۲۸ هزار و ۳۸۶ واقعه طلاق عنوان کرده و میانگین سنی ازدواج دختران ۲۲ سال و پسران نیز ۲۶ سال بوده است.

شناسنامه های مکانیزه بدون فراخوان

شناسنامه مکانیزه در حال حاضر برای افراد بالای ۱۵ سال و همچنین افراد ۳۰ ساله ای که برای تعویض شناسنامه خود اقدام می کنند صادر خواهد شد. تا به حال ۲۹۷ هزار شناسنامه مکانیزه در استان تهران صادر شده است. نکته مهم این است که فعلا هیچ گونه فراخوانی برای افراد بالای ۱۵ سال و تعویض شناسنامه های شان اعلام نمی شود.

در حال حاضر افرادی که شناسنامه آنها مفقود می شود و یا آنهایی که به منظور تغییر نام و نام خانوادگی مراجعه می کنند شناسنامه شان مکانیزه صادر می شود.

همچنین قرار است کارت های ملی هوشمند نیز صادر شود و براساس برنامه ریزی های انجام شده از شش ماهه دوم سال ۹۱ کارت هوشمند برای تمامی افراد صادر خواهد شد.

اسامی پرطرفدار سال ۹۰
رتبه نام دختر نام پسر
۱ فاطمه امیرعلی
۲ ستایش امیرحسین
۳ زهرا محمد طاها
۴ نازنین زهرا ابوالفضل
۵ هستی علی
۶ ریحانه محمدمهدی
۷ سارینا امیرمحمد
۸ رها حسین
۹ باران امیرمهدی
۱۰ هلیا محمدرضا

 

منبع:روزنامه هفت صبح

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)