شروع کار وبلاگ مامان نرگس شروع کار وبلاگ مامان نرگس ، تا این لحظه: 12 سال و 5 ماه و 16 روز سن داره
گل دخترم شیوا گل دخترم شیوا ، تا این لحظه: 23 سال و 7 ماه و 20 روز سن داره
گل پسرم آرمان گل پسرم آرمان ، تا این لحظه: 20 سال و 8 ماه و 14 روز سن داره

مجلـہ اینترنتۓ گذرۓ בر آسمان ڪوבڪۓ

موزش پخت قلیه ماهی( غذای جنوب ایران )

1390/10/26 18:42
نویسنده : مامی جون نرگس
1,848 بازدید
اشتراک گذاری
آموزش پخت قلیه ماهی

این خورشت ، یك غذای محلی خوشمزه و برای نواحی خوزستان است. به علت دارا بودن سبزی و سیر، غذای خوش طعم و خوش رنگی است. ترشی این غذا بوسیله تمرهندی تأمین می شود.

آموزش پخت قلیه ماهی

 

مواد لازم برای 

 
یك كیلو( شوریده- سنگسر- هامور) ماهی پوست گرفته و پاك شده
یك بوته سیر
300 گرم سبزی( گشنیز و شنبلیله)
یك بسته تمرهندی
یك عدد متوسط پیاز
به قدر دلخواه زردچوبه و نمك
یك قاشق چایخوری پودر فلفل قرمز
یك قاشق غذا خوری و یا یك فنجان آب گوجه فرنگی رب گوجه فرنگی

 

طرز تهیه :

ماهی را به اندازه ی تكه های 4×4 سانتی متر خُرد كرده و می شوییم . ماهی كه برای قلیه ماهی استفاده می كنیم بایستی بدون استخوان باشد. به همین دلیل ماهی های : شوریده- سنگسر- هامور و حلوا سیاه برای تهیه این غذا مناسب هستند. سبزی این خورشت شامل شنبلیله و گشنیز، هر كدام یه میزان 150 گرم می باشد. پیاز خرد شده را با 3 قاشق سوپخوری روغن، كمی تفت می دهیم. سپس سیر و شنبلیله و گشنیز خرد شده، را با آن كمی تفت می دهیم. ماهی را با كمی زردچوبه و نمك، به همراه سبزی ها تفت می دهیم. بعد شیره تمرهندی و رب گوجه فرنگی را اضافه كرده و قلیه ماهی را با شعله ملایم به مدت 30 دقیقه می پزیم. غذا آماده ی سرو است.

نكات تغذیه ای :
این خورشت ، یك غذای محلی خوشمزه و برای نواحی خوزستان است. به علت دارا بودن سبزی و سیر، غذای خوش طعم و خوش رنگی است. ترشی این غذا بوسیله تمرهندی تأمین می شود.
همچنین در تهیه این خورش به جای گوشت قرمز از ماهی استفاده شده است كه نه تنها ضرری ندارد ، بلكه دارای فواید بسیاری است. كسانی كه دارای چربی خون بالا و یا ناراحتی قلبی هستند، می توانند از این خورشت استفاده كنند ولی به شرط آنكه مواد با مقدار كمی روغن و برای مدت كوتاهی تفت داده شوند.
 

 

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (3)

نبات کوچولو
26 دی 90 19:51
*داستان های تصویری *قصه های زیبای کودکانه *شعر هایی با تصاویری زیبا *کلیپ های خنده دار و نماهنگ های کودکانه *آخرین اخبار در مورد ماهنامه تخصصی نبات کوچولو *مجموعه داستان های بازی معروف AngryBirds به صورت مصور --- این ها و کلی عنوان دیگه در یک وبلاگ، باورتون نمیشه!!! --- > به نبات کوچولو سر بزنید < منتظر رابطه ای گرم و صمیمی با شما هستیم راستی وقتی اومدین آدرس وبتون رو هم بگید تا لینک بشید نباتی
dp
26 دی 90 22:28
سلام . اولین قهقهه بلند ملیسا : موضوع یادداشت جدید من هستش . ممنون میشم با حضور خودتون این حقیر رو سرافراز کنید و از طرفی هم با گذاشتن یه یادگاری تو قسمت نظرات ، ولو یک سلام ، روزهای خاطره انگیزی رو برای دخترم رقم بزنید . منتظر شما هستیم .
مامان زهرا
27 دی 90 12:26
ممنون عزیزم
سلیقه بسیار خوبی توی انتخاب موضوعات داری
موفق باشی


ممنون از شما