شروع کار وبلاگ مامان نرگس شروع کار وبلاگ مامان نرگس ، تا این لحظه: 12 سال و 6 ماه و 6 روز سن داره
گل دخترم شیوا گل دخترم شیوا ، تا این لحظه: 23 سال و 8 ماه و 10 روز سن داره
گل پسرم آرمان گل پسرم آرمان ، تا این لحظه: 20 سال و 9 ماه و 4 روز سن داره

مجلـہ اینترنتۓ گذرۓ בر آسمان ڪوבڪۓ

نور اتاق کوچولوها

1392/10/23 2:04
نویسنده : مامی جون نرگس
1,101 بازدید
اشتراک گذاری
یکی از مسائل مهمی که د ر اتاق خواب کود ک باید به آن توجه شود ، وضعیت نور آنجا است.البته کود ک د رس خوان شما باید د ر اتاق خصوصی خود که معمولا تکالیف مد رسه را هم د ر آنجا انجام می د هد ، نور کافی د اشته باشد ، اما اهمیت نور، فراتر از خصوصیات فرد ی و شخصیتی کود ک است. نور، عنصر لازمی است که هیچ کود کی ـ چه د رس خوان و چه تنبل ـ نباید از آن محروم بماند و هر انسانی ـ چه کود ک و چه بزرگسال ـ برای اد امه حیات به آن نیاز د ارد . به طور کلی، وضعیت نور اتاق خواب کود کان به لحاظ نیازهای خاص این سنین، توجه و حساسیت بیشتری نسبت به اتاق خواب بزرگسالان می طلبد . کود ک نیز مانند فرد بزرگسال، باید نوری د ر اتاق خواب د اشته باشد که هنگام روز، انجام کارهایی از قبیل پوشید ن لباس و پید اکرد ن اشیا را به خوبی امکان پذیر کند ، امکان تشخیص رنگ ها را به او بد هد و برای کارهایی همچون نقاشی و مطالعه و نوشتن تکالیف د رسی، مقد ار کافی و جهت مناسبی د اشته باشد ؛ مثلا جهت تابش نور نسبت به میز تحریر چه از پنجره و چه از چراغ مطالعه، برای فارسی زبان ها که جهت خط نوشتاری آنها از راست به چپ است، باید از چپ به راست باشد . هنگام شب نیز باید آنقد ر نور د ر اتاق باشد که کود ک، هم بتواند خوب استراحت کند و هم د ر صورت نیاز به برخاستن از تختخواب د ر نیمه شب، توانایی تشخیص اشیای پیرامون خود را د اشته باشد .
● مهم ترین نکته ای که د ر مورد نور مصنوعی اتاق کود ک باید مورد توجه قرار بگیرد ، ایمنی است.
د ر مورد خرد سالان و نوزاد ان، به نور کم شد تی احتیاج د ارید که د ر طول د فعات فراوانی که به کود ک سر می زنید ، تا به او غذا بد هید ، پوشکش را عوض کنید یا او را بخوابانید ، توانایی د ید کافی را د ر اختیارتان بگذارد . از یک چراغ خواب د وشاخه د ار یا یک چراغ کوچک حباب د ار با لامپی که ولتاژ آن زیاد نیست (حد اکثر ۱۲ولت) استفاد ه کنید .
● این نکات ایمنی را د ر اتاق خواب کود ک د ر نظر د اشته باشید :
ـ مطمئن شوید که انگشتان کود ک کنجکاوتان نمی تواند روکش قطعات برقی را برد ارد ، به حباب د اغ چراغ برسد یا به سیم کشی برق نزد یک شود .
ـ از لامپ هایی استفاد ه کنید که به د یوار نصب می شوند . چراغ های پایه د ار ممکن است به ساد گی واژگون شوند .
ـ اگر کود ک تان کامپیوتر یا تلویزیون د ر اتاقش د ارد ، اجــازه ند هید د ر تاریکی مطلق به صفحه مونیتور یا تلویزیون خیره شود .
برای چشم کود ک بهتر است که هنگام نگاه کرد ن به تلویزیون، چراغ کم نوری د ر اتاق، روشن باشد . این چراغ ممکن است یک لامپ قابل تنظیم سقفی یا چراغ مطالعه ای باشد که شعاع آن از سقف به میز تحریر می تابد .
چراغ های د یمرد ار برای اتاق کود ک عالی هستند . این چراغ ها ذهن کود ک را برای خوابید ن آماد ه می کنند . د ر مورد طرح نور اتاق کود ک، به یاد د اشته باشید که کود ک شما مد ام رشد می کند و نیازها و علایق او نیز د ر حال تغییر است؛ بنابراین طرح نور اتاق او نیز باید قابلیت تغییر مد اوم را د اشته باشد . برای سنین مختلف، انواع طرح های د کوراتیو چراغ از هواپیما تا چرخ وفلک و «سیند رلا» و «شرک» را می توانید پید ا کنید .
نظر یادتون نره .
پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)