شروع کار وبلاگ مامان نرگس شروع کار وبلاگ مامان نرگس ، تا این لحظه: 12 سال و 6 ماه و 4 روز سن داره
گل دخترم شیوا گل دخترم شیوا ، تا این لحظه: 23 سال و 8 ماه و 8 روز سن داره
گل پسرم آرمان گل پسرم آرمان ، تا این لحظه: 20 سال و 9 ماه و 2 روز سن داره

مجلـہ اینترنتۓ گذرۓ בر آسمان ڪوבڪۓ

طرز تهیه نان سفره هفت سین

1392/12/7 7:36
نویسنده : مامی جون نرگس
555 بازدید
اشتراک گذاری

ابتدا پودرخمیرترش، آب گرم و پودر شکر را با هم مخلوط می کنیم، پنج الی ده دقیقه بماند تا پف کند،در این فاصله یک عدد تخم مرغ، روغن مایع، نمک و شیر را با هم مخلوط کرده...


مواد لازم:
پودر شکر: 1قاشق چایخوری
نمک: 1/4 قاشق چایخوری
آب گرم: 1/2 پیمانه
پودر خمیرترش: 1 قاشق سوپخوری
زرده تخم مرغ: 1 عدد
روغن مایع: 1/4 پیمانه
شیر: 1 پیمانه
آرد: 5 پیمانه
زرده تخم مرغ: 1 عدد برای تزئین
کنجد یا خلال بادام: مقداری
تخم مرغ رنگی آب پز: تعدادی

طرز تهیه:
ابتدا پودرخمیرترش، آب گرم و پودر شکر را با هم مخلوط می کنیم، پنج الی ده دقیقه بماند تا پف کند،در این فاصله یک عدد تخم مرغ، روغن مایع، نمک و شیر را با هم مخلوط کرده، محلول خمیرترش را نیز اضافه می کنیم و خوب هم می زنیم، آرد را نیز بتدریج اضافه می کنیم و خوب هم می زنیم. در حدی که خمیر به دست نچسبد. (اگر خمیر به دست بچسبد و نیاز به آرد مازاد بود، برای هر یک سوم پیمانه آرد یک قاشق سوپخوری روغن مایع بتدریج اضافه می کنیم. ورز می دهیم تا زمانی که خمیر به دست نچسبد). روی خمیر را به مدت دو ساعت پوشانده تا حجم آن دو برابر شود، سپس از خمیر نوارهایی تهیه نموده هر دو نوار را کنار هم می بافیم و در آخر لبه هر دو سر را به هم چسبانده و به شکل دایره در می آوریم. وسط آن تخم مرغ های رنگی آب پز شده قرار می دهیم.
1 عدد زرده تخم مرغ را کمی می زنیم و با برس روی سطح نان ها را زرین می کنیم. روی آن کنجد یا خلال بادام پاشیده. فر را از یک ربع قبل روی 350 درجه فارنهایت گرم نموده سپس سینی نان را در طبقه وسط فر قرار می دهیم تا پخته شود و سطح نان ها طلایی شود. نان ها را پس از سرد شدن در ظرف مورد نظر قرار می دهیم.
منبع:نشریه دانش نوین زندگی 
ویرایش و تلخیص:آکاایران

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)