شروع کار وبلاگ مامان نرگس شروع کار وبلاگ مامان نرگس ، تا این لحظه: 12 سال و 6 ماه و 3 روز سن داره
گل دخترم شیوا گل دخترم شیوا ، تا این لحظه: 23 سال و 8 ماه و 7 روز سن داره
گل پسرم آرمان گل پسرم آرمان ، تا این لحظه: 20 سال و 9 ماه و 1 روز سن داره

مجلـہ اینترنتۓ گذرۓ בر آسمان ڪوבڪۓ

صبحانه مقوي براي بچه هاي قوي

1390/12/5 9:55
نویسنده : مامی جون نرگس
876 بازدید
اشتراک گذاری
صبحانه مقوي براي بچه هاي قوي


 

نويسنده:ياسمين ثريا




 
آيا دلبند شما صبحانه مي خورد؟
آيا با اشتها صبحانه مي خورد؟
راهنماي ما را بخوانيد
يکي از مشکلات مشترکي که مادران داردند، برمي گردد به اينکه کودکان هنگام صبحانه بي ميل هستند. هنوز کسي نفهميده که چرا کودکان چندان ميلي به صبحانه ندارند، اما در ميان کارشناس تغذيه کسي نيست که اهميت صبحانه را در وعده هاي غذايي ناديده بگيرد. در اينجا راه هايي را به شما پيشنهاد مي دهيم که به کمک آن مي توانيد کودک تان را به خوردن صبحانه ترغيب کنيد.

چرا بچه ها صبحانه نمي خورند؟
 

اگر جمع خانوادگي شما عادت به صرف صبحانه ندارد يا ساير اعضاي خانواده قبل از وقت صبحانه کودک منزل را ترک کرده اند يا اين که شما وقت کافي براي آماده کردن صبحانه جذاب براي کودک را نداريد، تمامي اين دلايل مي توانند باعث بي اشتهايي در کودک شما شوند. لازم به ذکر است صبحانه سالم به معني يک ميز رنگارنگ از انواع لبنيات و عسل و مربا.کلوچه هاي خانگي و نان تازه نيست، شما مي توانيد يک صبحانه معمولي اما کامل را براي کودکتان حاضر و او را تشويق به خوردن اين وعده غذايي کنيد. به علاوه براي خانم هاي شاغل که فرصت کافي ندارند، در سوپرمارکت ها انواع خوراکي ها وجود دارند که مي توانيد از آنها صبحانه اي کامل و مغذي براي جگر گوشه خود آماده کنيد.
*کودکان بوي تخم مرغ و شير را دوست ندارند. با کمي خلاقيت مي توانيد به نتيجه خوبي برسيد. تخم مرغ را بپزيد و با تکه اي پنير طعم دار به همراه تست و يک ليوان آب ميوه به کودک خود بدهيد 
$بچه هايي که صبحانه سالم مي خورند
1-نيازهاي تغذيه اي خود را دريافت مي کنند:مصرف صبحانه باعث مي شود بدن کودک، فيبر، انواع ويتامين ها (A,C,B12)ريبوفلاوين، فوليک اسيد، پروتئين، کربوهيدرات و نيازهاي معدني خود(از قبيل کلسيم و فسفر)را به ميزان کافي دريافت نمايد. وزنشان تحت کنترل خواهد بود خوردن صبحانه سبب ايجاد الگوي تغذيه اي صحيح در بدن کودک مي شود. ميزان کلسترول خون اين بچه ها پايين است. کمتر از دل درد شکايت مي کنند. کمتر به مربي بهداشت مدرسه مراجعه مي کنند.
2-در امتحان، نمرات بهتر مي گيرند:بررسي هايي که در ايالت مينسوتاي آمريکا انجام شه و اذعان دارند، بچه هايي که قبل از شروع مدرسه صبحانه مي خوردند، پيش رفت قابل توجهي در درس رياضيات و روخواني داشته اند به طور کلي بررسي هاي ديگر نشان مي دهند که خوردن صبحانه در بهبود نمرات دانش آموزان نقش به سزايي دارد.
3-رفتار بهتري دارند:کودکاني که صبحانه نمي خورند زودتر خسته مي شوند، زود رنج و تحريک پذير هستند، ممکن است تا صبح در رختخواب بي قرار باشند که اين موضوع سبب مي شود کودک در مدرسه از انرژي کافي برخوردار نباشد. کودکاني که به طور منظم صبحانه مي خورند داراي انرژي بيشتري هستند، کمتر رفتار تهاجمي از خود نشان مي دهند و با علاقه بيشتري به مدرسه مي روند. در کلاس توجه بيشتري به درس نشان مي دهند.

يک صبحانه سالم
 

-غلات گندمک هاي آماده را با شير و قطعات ميوه در ظرفي زيبا، براي کودک تان بريزيد.
-انواع نان هاي فانتزي خوش طعم و خوش عطر به همراه پنير يک صبحانه خوش مزه را تشکيل مي دهند.
-ماست ميوه اي و نان تازه
-کلوچه داغ شده با ماست شيرين و ميوه
-معجون شير با انواع ميوه ها
-نان تست و کره و مربا
-خامه و عسل به همراه نان تازه 
*براي خوراندن شير به بچه ها آن را همراه انواع ميوه ها و بستني در مخلوط کن بريزيد و سپس معجون حاصله را در ليوان مورد علاقه کودک به همراه برشي از ميوه بريزيد. مطمئنا فرزندتان از اين همه سليقه اي که به خرج داده ايد استقبال خواهد کرد 

الگلوي فرزند خود باشيد 
 

فرزندان علاقه دارند از رفتار والدين خود تقليد کنند؛ شما از اين خصوصيت کودکان بهره بگيريد. صبح ها در فضايي گرم و صميمي به همراه ساير اعضاي خانواده دور سفره بنشينيد و با اشتها به خوردن صبحانه مشغول شويد. با کودک تان در مورد مسائل عادي صحبت کنيد. پس از گذشت مدتي خودتان مي بينيد که کودکتان با چه اشتياقي صبحانه مي خورد و تاثيرات اين وعده غذايي را در او خواهيد ديد. 
منبع:نشريه شهرزاد، شماره 14.

صبحانه مقوي براي بچه هاي قوي

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (1)

مامان علي خوشتيپ
5 اسفند 90 11:29
شيواي ناز و مهربون و بااستعدادم سلام
خوبي عزيز خاله.
از پيامهاي بعضيا ناراحت نشو.به قول امام علي آدم بايد هم جاذبه داشته باشه هم دافعه...
مهم اينه كه جاذبه هات خيلي بيشتر از دافعه هات باشن تا اصلا به نظر نيان.كه براي تو هم همينطوريه
توي زندگي هر آدمي چه مجازي چه توي دنياي واقعي از اين آدما زياده.تازشم اين براي تو يه حسنه كه از الان داري باهاشون مواجه ميشي و از الان تجربه هاي خوب و مفيدي در برخورد با آدما به دست مياري.پس خوشحال باش و هيچوقت نا اميد نشو...
اميدوارم هر روز تعداد بازديدكنددگان و تجربياتت(به كوري چشم دشمنات) بيشتر بشه
خيلي دوست دارم.از صميم قلبم ميگم.دعا كن برام خدا دختري مثل تو بهم بده


حتما دعا میکنم- ممنونم