شروع کار وبلاگ مامان نرگس شروع کار وبلاگ مامان نرگس ، تا این لحظه: 12 سال و 6 ماه و 3 روز سن داره
گل دخترم شیوا گل دخترم شیوا ، تا این لحظه: 23 سال و 8 ماه و 7 روز سن داره
گل پسرم آرمان گل پسرم آرمان ، تا این لحظه: 20 سال و 9 ماه و 1 روز سن داره

مجلـہ اینترنتۓ گذرۓ בر آسمان ڪوבڪۓ

خانه فرشته کوچک

1390/12/4 16:36
نویسنده : مامی جون نرگس
782 بازدید
اشتراک گذاری
 
آماده کردن یک اتاق برای مهمان تازه خانواده اصلا کار راحتی نیست. به خصوص اگر این کوچولو فرزند اول شما باشد، آماده کردن یک اتاق مناسب برای او درست به اندازه تمام کارهای دیگری که قبل از به دنیا آمدن او انجام می‌دهید
 

آماده کردن یک اتاق برای مهمان تازه خانواده اصلا کار راحتی نیست. به خصوص اگر این کوچولو فرزند اول شما باشد، آماده کردن یک اتاق مناسب برای او درست به اندازه تمام کارهای دیگری که قبل از به دنیا آمدن او انجام می‌دهید، پر از شوق و ذوق و در عین حال نگرانی و دغدغه است. مامان‌ها با وسواس وسایل نی‌نی تازه وارد را می‌خرند و قبل از تولد به هزار شکل مختلف اتاق او را می‌چینند. شما برای دکور کردن اتاق نوزاد انتخاب‌های زیادی دارید و هر مغازه فروش تخت و کمد کودک کلی پیشنهاد به شما می‌دهند. اما واقعا بهترین و مناسب‌ترین دکوراسیون برای اتاق نوزاد چیست؟ 



دنبال تم‌هایی بگردید که دوست دارید و در دسترس هستند. منظور از تم نمونه شکلی است که بتوانید آن را در قالب کاغذ دیواری، تابلو، برچسب‌هایی برای تخت و کمد، آویز یا چیزهای دیگر استفاده کنید. مثلا برای دختربچه‌ها شکل‌هایی مثل پروانه، گل، ستاره، فرشته، باربی یا چیزهایی مثل این مناسب به نظر می‌رسند. انتخاب این تم قبل از دکور کردن اتاق به شما کمک می‌کند رنگ دیوارها، وسایل تزئینی، پرده و چیزهای دیگر اتاق را با توجه به آن انتخاب کنید.



سقف اتاق را فراموش نکنید. نوزادها بیشتر از هر حالت دیگری دراز کشیده‌اند و بیشترین جایی که در اتاق‌شان می‌بینند سقف آن است. پس باید آن را به بهترین شکل ممکن تزئین کنید. می‌توانید از برچسب‌ها، ستاره‌های شب‌نما، عکس‌های رنگی کارتون‌ها یا تزئینات ظریف و زیبای دیگر برای تزئین سقف استفاده کنید. یک سقف زیبا و تزئین شده می‌تواند باعث بروز خلاقیت کودک شما شود.



اتاق کودک جایی برای آرامش است، قرار نیست در آن مهمانی بگیرید. پس به انعکاس نورها و رنگ‌های تند فکر نکنید. پس در عین حال که شادی را در اتاق درنظر می‌گیرید، در ترکیب رنگ‌های تند و شاد صرفه جویی کنید. برای اتاق، رنگی انتخاب کنید که ملایم و آرام‌بخش باشد. برای مثال سبز روشن یا آبی شفاف و روشن می‌تواند رنگ مناسبی برای بچه‌ها باشد. شما حتی می‌توانید بیش از یک رنگ برای دیوارهای اتاق کودک‌تان انتخاب کنید و رنگ‌های مختلف را با هم ترکیب کنید. می‌توانید از خط‌های عمودی و افقی برای تفکیک رنگ‌های دیوار استفاده کنید. یادتان باشد که از رنگ‌های سرب‌دار برای اتاق کودک استفاده نکنید، چون برای سلامت او مضر هستند. علاوه بر این حداقل یک ماه قبل از ورود کودک اتاق را رنگ کنید تا بوی رنگ به طور کامل از بین برود. اگر رنگ دیوارها قابل شست‌وشوست، می‌توانید دیوارها را قبل از ورود کودک با یک اسفنج مرطوب پاک کنید و بگذارید کاملا خشک شوند.

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (3)

مامان آرینا موفرفری
4 اسفند 90 16:49
ای بابا ،شیوا جون دوباره چی شده؟؟؟؟؟در قسمت پرسش و پاسخ مطلبتو خوندم.خیلی ناراحت شدم .
زن عمو اصلا اعتنائی به این حرفا نده وبه کارت ادامه بده.


نمیدونم زن عمو
خاله هدي ياسمين زهرا
5 اسفند 90 0:08
جالب بود


مرسی
بابای مهرسا
5 اسفند 90 0:27
خیلی خیلی جالب بود
خدا قوت دستتون درد نکنه

امیدوارم همیشه شاد باشید


ممنون