شروع کار وبلاگ مامان نرگس شروع کار وبلاگ مامان نرگس ، تا این لحظه: 12 سال و 6 ماه و 3 روز سن داره
گل دخترم شیوا گل دخترم شیوا ، تا این لحظه: 23 سال و 8 ماه و 7 روز سن داره
گل پسرم آرمان گل پسرم آرمان ، تا این لحظه: 20 سال و 9 ماه و 1 روز سن داره

مجلـہ اینترنتۓ گذرۓ בر آسمان ڪوבڪۓ

موفقيت نوراني فرزند شما

1390/12/4 7:19
نویسنده : مامی جون نرگس
842 بازدید
اشتراک گذاری

موفقيت نوراني فرزند شما

 
این صفحه مخصوص خود خود بچه‌هاست. بچه‌هایی كه اگر گران‌قیمت‌ترین وسیله‌ها را هم داشته باشند، باز درست‌كردن یك كاردستی برای آن‌ها لذت‌بخش‌تر و دلپذیر‌تر است.
 
برید ادامه مطلب   Two Little Girls sitting on a Tree Stump Holding an Apple

این صفحه مخصوص خود خود بچه‌هاست. بچه‌هایی كه اگر گران‌قیمت‌ترین وسیله‌ها را هم داشته باشند، باز درست‌كردن یك كاردستی برای آن‌ها لذت‌بخش‌تر و دلپذیر‌تر است. درست‌كردن این كاردستی‌ها كمك می‌كند قدرت خلاقیت بچه‌ها رشد كند و به آن‌ها اجازه می‌دهد كه سلیقه و هنر خودشان را برای درست‌كردن وسایل اتاق شان به كار بگیرند. وسایل مورد نیاز این كاردستی‌ها همه ارزان‌قیمت و به‌گونه‌ای انتخاب شده است كه پدر و مادرها بتوانند با صرف هزینه‌های بسیار پایین آن‌ها را تهیه كنند. 

مواد لازم

  •   ‌مقوا بالاي 400گرم
  •   ‌چسب چوب
  •   ‌ورق كالك
  •   ‌رنگ گواش
  •   ‌گوتا طلايي      ‌
  •   كاربن

 





طرح بزنيد


 طرح دلخواه را با مداد روي ورق كالك بكشيد. براي اين كار مي‌توانيد از هر طرحي استفاده كنيد اما در هر صورت، در بخش مركزي طرح قسمتي را براي ردشدن سيم لوستر در نظر بگيريد. اين دايره را تا اندازه‌اي با كاتر يا قيچي خالي كنيد كه سرپيچ از داخل آن رد نشود.طرح روي ورق كالك را با استفاده از كاربن سفيد روي مقوا بكشيد. براي اين كار حتما از كاربن سفيد استفاده كنيد تا رنگ كاربن مقوا را كثيف نكند تا كار تميز در بيايد.





برش بزنيد


با استفاده از قيچي طرح روي كالك و مقوا را دوربر كنيد. براي چسباندن ورق كالك روي مقوا از چسب چوب استفاده مي‌كنيم. چسب چوب را روي لبه مقوا بماليد و بعد ورق كالك را روي آن بچسبانيد. توجه داشته باشيد كه اگر چسب چوب روي ورق كالك ماليده شود، ورق جمع مي‌شود.





رنگ طلايي


 2 طرف مقوا را با ورق كالك بپوشانيد، بعد روي قسمت بيروني كالك را با استفاده از گوتا طلايي دور طرح را مطابق عكس بكشيد. جالب است بدانيد، ورق كالك نسوز است بنابراين چسباندن آن روي 2طرف مقوا موجب مي‌شود كه مقوا در جريان حرارت لامپ نسوزد. طلايي بودن گوتا هم هيچ الزامي ندارد و شما مي‌توانيد از هر رنگ گوتا براي بافت دادن به روي لوستر استفاده كنيد، البته رنگ طلايي نور را بيشتر منعكس مي‌كند و موجب روشن شدن اتاق مي‌شود.





از گواش كمك بگيريد


 محوطه داخل گوتا را با گواش لكه‌لكه رنگ كنيد. توجه داشته باشيد كه سايه طرح شما روي ديوار منعكس مي‌شود، بنابراين تيره و روشن شدن رنگ ‌روي سقف مي‌افتد. اگر دوست داريد اتاق تاريك باشد از رنگ‌هاي تيره بيشتر استفاده كنيد وگرنه از رنگ‌هاي روشن بيشتر استفاده كنيد.





سليقه به خرج دهيد


 لوستر با استفاده از رنگ و طرح جالب نيز زيباست، با اين حال براي تزئين آن از هر وسيله‌اي كه در خانه داريد مثل دكمه و برچسب‌هاي كارتوني نيز مي‌توانيد استفاده كنيد.  در مرحله آخر، سيم و سرپيچ را از داخل مقوا رد كنيد و آن‌را به سقف وصل كنيد. با روشن‌كردن لامپ تمام سايه روشن‌ها و طرح لوستر روي ديوار و سقف منعكس مي‌شود.

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)