شروع کار وبلاگ مامان نرگس شروع کار وبلاگ مامان نرگس ، تا این لحظه: 12 سال و 5 ماه و 13 روز سن داره
گل دخترم شیوا گل دخترم شیوا ، تا این لحظه: 23 سال و 7 ماه و 17 روز سن داره
گل پسرم آرمان گل پسرم آرمان ، تا این لحظه: 20 سال و 8 ماه و 11 روز سن داره

مجلـہ اینترنتۓ گذرۓ בر آسمان ڪوבڪۓ

ایده هایی برای کادوپیچی هدیه های نوروزی شما

1393/12/27 14:48
نویسنده : مامی جون نرگس
1,332 بازدید
اشتراک گذاری

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

     490804_280

یکی از سنت‌های زیبای سال نو، عیدی دادن است. اگرچه نوستالژی پول نو لای قرآن پدربزرگ‌ها همیشه در ذهن‌مان باقی است اما لطفا لذت دادن آن عیدی را فقط به پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها واگذار کنید! اگر قصد دارید به‌عنوان عیدی و برای سال جدید هدیه‌ای متفاوت بدهید، سعی کنید از ایده‌هایی جدید کمک بگیرید. نیمی از جذابیت یک هدیه به نوع کادوپیچ کردن آن بر‌ می‌گردد. همه قبل از اینکه بدانند هدیه‌شان چیست، به ظاهر آن توجه می‌کنند. کادو کردن یک هدیه، سلیقه‌ای است.

حتی گاهی یک کاغذ کادوی ساده آنقدر با سلیقه استفاده شده و به نظرتان زیبا می‌آید که آن را پاره نمی‌کنید و با احتیاط باز می‌کنید! خیلی پیش آمده که لباسی را در یک مغازه معمولی دیده‌ایم و راحت از کنار آن گذشتیم، اما‌‌ همان لباس را در یک مغازه شیک‌تر دیده‌‌ایم و در لحظه جذبش شدیم. عید نزدیک است و بازار هدیه دادن داغ. حتی اگر هدیه شما ساده و ارزان‌قیمت باشد با ایده‌هایی جدید و خلاقانه، آن را با ارزش‌تر نشان دهید.

اگر قصد دارید به‌عنوان عیدی به پدر، برادر یا نامزدتان یک پیراهن هدیه دهید لطفا روش‌های مرسوم کادوپیچ کردن یک پیراهن را از ذهن‌تان دور کنید و کادوپیچی به سبک یک پیراهن مردانه را امتحان کنید.

490805_680

۱. در گام اول پیراهن را پشت و رو کنید.

۲. قسمت یقه پیراهن را تا کنید و به سمت جلو برگردانید.

۳. آستین‌های پیراهن را به صورت ضربدری روی هم قرار دهید.

490806_586

۴. در گام آخر آستین‌ها را به شکل یک پاپیون به هم گره بزنید.

بهترین راه‌حل برای داشتن یک کادو مطابق این تصویر قرار دادن یک جعبه مستطیل شکل ساده (که می‌تواند یک کادوی دیگر یا جعبه یک شکلات باشد) روی پیراهن، قبل از انجام مراحل بالاست.

قرار نیست یک کار خارق‌العاده انجام دهید. کافی است روی‌‌ همان جعبه هدیه‌ای که در نظر گرفته بودید کمی ابتکار به خرج دهید. پارچه‌های نمدی در همه جا پیدا می‌شوند. این پارچه‌ها را می‌توانید از خرازی‌ها، شهرکتاب‌ها و حتی از انتهای توپ یک مغازه پارچه‌فروشی خریداری کنید.

490807_957

اگر رنگ کاغذ کادوی شما سفید یا یک رنگ خنثی مثل خاکستری است، تقریبا می‌توانید از هر رنگ پارچه نمدی که خوش‌تان آمد استفاده کنید. حتی اگر هدیه را به فرد خاصی می‌دهید که رنگ مورد علاقه‌اش را می‌دانید حتما از‌‌ همان رنگ کمک بگیرید. برای داشتن این گل نمدی، کافی است نوار‌هایی از پارچه نمدی مورد نظرتان را با چسب یا دوختی ساده مشابه مدلی که در عکس آمده به هم متصل کنید.

این هدیه هم بسیار ساده است و هم وسایل مورد نیازش در هر خانه‌ای پیدا می‌شود. تصور نکنید این هدیه فقط مختص پسرهای کوچک خانه است. اگر پسر جوانی در منزل دارید و می‌خواهید هدیه‌ای به مناسبت نوروز به او بدهید به این پیشنهاد فکر کنید. هدیه را با استفاده از یک کاغذ گراف که به راحتی در خرازی و لوازم‌التحریر فروشی‌ها پیدا می‌شود کادوپیچ کنید. از یک کاغذ رنگی دودی، برشی را قیچی کنید و روی این کادو بچسبانید. با استفاده از روان‌نویس سفید یا لاک غلط‌گیر روی این کاغذ خط‌هایی رسم کنید.

490808_215

یکی از ماشین‌های کوچک پسرتان را که از کودکی برای او باقی مانده و برایش نوستالژی دارد را روی این خیابان فرضی بچسبانید. از همین حالا می‌توانید تصویر خوشحالی پسرتان را در ذهن‌تان مجسم کنید.

یک هدیه میهن‌پرستانه! چنین هدیه متفاوتی را بهتر است به آدم‌های خاص زندگی‌تان هدیه دهید. این جعبه برای یک عروسک فانتزی مناسب نیست. بهتر است به جای آن از یک مجسمه لوکس برای داخل آن استفاده کنید.

490809_368

برای داشتن چنین هدیه‌ای باید از یک جعبه مقوایی ساده همراه یک کاغذ کادو با نقشه جغرافیایی کمک بگیرید. اگر چنین کاغذ کادویی را پیدا نکردید، کافی است تصویری با کیفیت از نقشه ایران یا یک خطه خاص را به یک دفتر خدمات فنی بدهید تا یک پرینت بزرگ از این نقشه جغرافیایی را همانند یک کاغذ کادو به شما بدهد. البته توجه داشته باشید که کیفیت عکس شما برای چاپ این نقشه بسیار مهم است. اگر یک مسافر از خارج از کشور دارید و قصد دارید هدیه‌ای به‌عنوان یادگاری به او بدهید، بهترین پیشنهاد برای بسته‌بندی هدیه‌اش همین جعبه است.

به رنگ‌بندی این کادوی ساده اما زیبا توجه کنید. ۲ و ‌‌نهایت ۳ رنگ برای این کادو در نظر بگیرید. در این تصویر از رنگ‌های آبی و قرمز استفاده شده. رنگ اصلی و پایه کاغذ کادو هم سفید است. برای داشتن این دایره‌های قرمز و آبی می‌توانید از یک شابلون دایره‌ای و کمی رنگ گواش استفاده و روی یک کاغذ سفید، دایره‌هایی مشابه تصویر خلق کنید.

490810_488

هدیه‌تان را با کاغذ کادو مورد نظرتان کادو کنید. در مرحله بعد، کاغذکشی‌ها را به صورت نوارهایی پهن برش دهید و با روبان‌های نازکتر از میان هم عبور دهید تا این هدیه خلق شود. حرف اول فرد خوش‌اقبالی که هدیه متعلق به اوست را با یک مقوای ضخیم یا یک پارچه نمدی برش دهید و از داخل یکی از روبان‌ها رد کنید. هدیه شما آماده است!

پرتابل نوروز 1394

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)