شروع کار وبلاگ مامان نرگس شروع کار وبلاگ مامان نرگس ، تا این لحظه: 12 سال و 6 ماه و 6 روز سن داره
گل دخترم شیوا گل دخترم شیوا ، تا این لحظه: 23 سال و 8 ماه و 10 روز سن داره
گل پسرم آرمان گل پسرم آرمان ، تا این لحظه: 20 سال و 9 ماه و 4 روز سن داره

مجلـہ اینترنتۓ گذرۓ בر آسمان ڪوבڪۓ

شكلات‌هاي مرمري رنگارنگ

1392/10/25 17:44
نویسنده : مامی جون نرگس
600 بازدید
اشتراک گذاری

شكلات‌هاي مرمري رنگارنگ

مواد لازم

شكلات سفيد: 400 گرم

رنگ غذايي مايع: در رنگ‌هاي مورد نظر

طرز تهيه

شكلات‌هاي سفيد را خرد كرده، در كاسه‌اي ريخته و روي كتري آب در حال جوشيدن بگذاريد. گاهي آن‌ها را هم بزنيد تا شكلات‌ها كاملا آب شوند. حالا شكلات آب شده را به تعداد رنگ‌هاي غذايي مورد نظرتان، در چند عدد كاسه كوچك جداگانه بريزيد و مقداري از شكلات سفيد را به صورت ساده نگه داريد؛ تقريبا به اندازه دو برابر بقيه كاسه‌ها.

بعد شكلات‌هاي هر كاسه را با چند قطره از رنگ‌هاي غذايي دلخواهتان كاملا رنگ كنيد. كف يك سيني فر را با كاغذ روغني بپوشانيد و شكلات‌ سفيد و شكلات‌هاي رنگي ديگر را با قاشق و به صورت رنگ‌هاي يك در ميان، روي سيني و كاملا در كنار هم بريزيد. از رنگ سفيد در كنار همه رنگ‌ها استفاده كنيد و اين كار را ادامه دهيد تا همه رنگ‌هاي شكلات تمام شوند. بعد سيني را يك بار آرام روي ميز بزنيد تا شكلات‌ها كاملا در سيني پخش شوند و بين آن‌ها فاصله‌اي نباشد. سپس با استفاده از نوك يك چاقو و با حركت چرخشي، هر دو رنگ كنار هم را طوري با هم مخلوط كنيد كه حالت مرمري به وجود آيد. اين كار را زياد در يك نقطه تكرار نكنيد. زيرا رنگ‌ها كاملا با هم تركيب شده و از حلات مرمري خارج مي‌شوند.

حالا سيني شكلات‌ها را مدت يك ساعت يا تا زماني كه شكلات‌ها كاملا سفت شوند، در يخچال بگذاريد و بعد شكلات‌ها را به صورت تكه‌هاي نامنظم خرد كرده و در ظرف مخصوص سرو بچينيد.

نكته: كمرنگي و پررنگي شكلات‌ها كاملا به سليقه شما بستگي دارد. براي ايجاد رنگ‌هاي ملايم در شكلات سفيد، مقدارهاي زير از رنگ‌هاي غذايي مايع توصيه مي‌شود:

رنگ صورتي: سه قطره رنگ مايع قرمز

سبز كمرنگ: سه قطره رنگ سبز

زرد كمرنگ: سه قطره رنگ زرد

آبي كمرنگ: سه قطره رنگ آبي

شيريني هاي  مرمري رنگي

عکس تزیینی است

منبع : مجله شهرزاد

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)