شروع کار وبلاگ مامان نرگس شروع کار وبلاگ مامان نرگس ، تا این لحظه: 12 سال و 5 ماه و 26 روز سن داره
گل دخترم شیوا گل دخترم شیوا ، تا این لحظه: 23 سال و 7 ماه و 30 روز سن داره
گل پسرم آرمان گل پسرم آرمان ، تا این لحظه: 20 سال و 8 ماه و 24 روز سن داره

مجلـہ اینترنتۓ گذرۓ בر آسمان ڪوבڪۓ

انواع سبدهای تزیینی از نان ( پیشنهادی شب یلدا)

1392/9/30 17:49
نویسنده : مامی جون نرگس
1,619 بازدید
اشتراک گذاری
انواع سبدهای تزیینی از نان

گروه غذایی: تزیینات - تزئین غذایی
مناسبت های خاص - روز عشق - شب یلدا
مناسبت های خاص - شب یلدا
نان - انواع نان
مدت زمان آماده شدن: معمولی
ابزارهای مورد نیاز: قالب - فر - ابزار مخصوص گلهای تزیینی
دستور: ایرانی - فرنگی
مواد لازم:
خمیر نان تافتون: 1 کیلوگرم

 

  • انواع سبدهای تزیینی از نان

فر را روشن کنید روی 180 درجه سانتی گراد تنظیم کرده .خمیر نان تافتون را به اندازه قالب مورد نظر باز کنید. کف قالب را چرب کنید و خمیر را به آرامی داخل قالب بگذارید و با نوک انگشتان خمیر را به قالب فشار دهید . با چنگال سوراخ هایی ایجاد کنید تا خمیر پف نکند. در صورت تمایل می توانید زرده تخم مرغ و زعفران را با کمی روغن آغشته کرده و با قلمو و یا نوک انگشت، روی نان بمالید تا رنگ طلایی پیدا کند. برای برگهای دور سبد، مقداری از خمیر را باز کنید و با قالب برگ یا هر طرح دیگری ، قالب بزنید سپس برگها را یکی یکی روی خمیری که توی قالب قرار داده ایم با کمی فشار می چسبانیم . برای دسته سبد هم خمیر را به صورت نواری ضخیم آماده کنید کمی منحنی کنید به فرم دسته درآورید و توی یک سینی بگذارید. برای تهیه پاپیون: خمیر را به صورت مستطیل برش بزنید سپس از وسط جمع کنید و یک تکه مستطیلی کوچک هم روی قسمت جمع شده خمیر قراردهید. رویش را زرده تخم مرغ و زعفران بمالید. پاپیون را روی دسته سبد با کمی فشار بچسبانید سپس در طبقه وسط فر به مدت 20 تا 35 دقیقه قراردهید. سپس از فر درآورده و صبر کنید تا کاملا سرد شود. توی این سبد را می توانید با انواع سالاد پر کنید.

 

 

مرحله 1

  • انواع سبدهای تزیینی از نان
  • انواع سبدهای تزیینی از نان

فر را روشن کنید روی 180 سانتی گراد تنظیم کرده .خمیر نان تافتون را به اندازه قالب مورد نظر باز کنید. کف قالب را چرب کنید و خمیر را به آرامی داخل قالب بگذارید و با نوک انگشتان خمیر را به قالب فشار دهید . با چنگال سوراخ هایی ایجاد کنید تا خمیر پف نکند. در صورت تمایل می توانید زرده تخم مرغ و زعفران را با کمی روغن آغشته کرده و با قلمو و یا نوک انگشت، روی نان بمالید تا رنگ طلایی پیدا کند.

 

مرحله 2

  • انواع سبدهای تزیینی از نان
  • انواع سبدهای تزیینی از نان

 برای برگهای دور سبد، مقداری از خمیر را باز کنید و با قالب برگ یا هر طرح دیگری ، قالب بزنید سپس برگها را یکی یکی روی خمیری که توی قالب قرار داده ایم با کمی فشار می چسبانیم . برای دسته سبد هم خمیر را به صورت نواری ضخیم آماده کنید کمی منحنی کنید به فرم دسته درآورید و توی یک سینی بگذارید. برای تهیه پاپیون: خمیر را به صورت مستطیل برش بزنید سپس از وسط جمع کنید و یک تکه مستطیلی کوچک هم روی قسمت جمع شده خمیر قراردهید. رویش را زرده تخم مرغ و زعفران بمالید. پاپیون را روی دسته سبد با کمی فشار بچسبانید سپس در طبقه وسط فر به مدت 20 تا 35 دقیقه قراردهید. سپس از فر درآورده و صبر کنید تا کاملا سرد شود. توی این سبد را می توانید با انواع سالاد پر کنید.

 

مرحله 3

  • انواع سبدهای تزیینی از نان
  • انواع سبدهای تزیینی از نان

برای تهیه این کاسه نان، خمیر نان بربری را به صورت توپی درآورده و در کاسه ای نشکن بگذارید و در فر به مدت 30 تا 40 دقیقه قراردهید. سپس داخل نان را خالی کنید. و تکه بالای نان را برای در نگه دارید. سالاد را توی این کاسه بریزید و با ماست چکیده و سبزی و انار تزیین کنید.

 

مرحله 4

  • انواع سبدهای تزیینی از نان

این سبد یا بشقاب با سالاد الویه پر شده است.

 

مرحله 5

  • انواع سبدهای تزیینی از نان
  • انواع سبدهای تزیینی از نان

مقداری از خمیر را قالب زده و به اصطلاح کاناپه یا لقمه هایی ساده و زیبا آماده تهیه کنی

برگرفته از سایت cookery.ir

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)