شروع کار وبلاگ مامان نرگس شروع کار وبلاگ مامان نرگس ، تا این لحظه: 12 سال و 6 ماه و 6 روز سن داره
گل دخترم شیوا گل دخترم شیوا ، تا این لحظه: 23 سال و 8 ماه و 10 روز سن داره
گل پسرم آرمان گل پسرم آرمان ، تا این لحظه: 20 سال و 9 ماه و 4 روز سن داره

مجلـہ اینترنتۓ گذرۓ בر آسمان ڪوבڪۓ

طرز تهیه یک بستنی کودکانه

1392/6/4 10:12
نویسنده : مامی جون نرگس
701 بازدید
اشتراک گذاری

بستنی یکی از لذت بخش ترین خوردنی های دنیاست. در هر سن و سالی که باشید، حتما هر چند وقت یکبار، میل به خوردن بستنی در شما بیدار می شود؛ اما کودکان معمولا اشتیاق بیشتری برای خوردن انواع بستنی دارند، مخصوصا اگر خودشان هم در تهیه آن نقشی داشته باشند. دارچین، این بار یک دستورساده تهیه بستنی برایتان دارد که طعمِ شور و اشتیاق‌های ناب کودکانه را می دهد.

MidJune2013 28 سرگرمی‌های مزه‌دار تابستانه/ طرز تهیه یک بستنی کودکانه
مواد لازم برای تهیه ۸ بستنی:
کودک دلبند شما: یک یا دو نفر
ماست: دو پیمانه
شکر: نصف پیمانه
وانیل: یک قاشق چایخوری
میوه : دو پیمانه از هر چه توی یخچال دارید؛ مثل شاتوت، توت فرنگی، گیلاس، زردآلو (هسته گرفته)
ابتدا با همراهی کودکتان میوه ها را ریز کنید؛ اگر میوه ها مثل توت فرنگی و شاتوت نرم باشند، با کمک گرفتن از قاشق می‌توانید آنها را نرم و یا به اندازه های کوچک تبدیل کنید. اگر از خانواده هلو و زردآلو باشند هم می توانید از یک رنده کمک بگیرید. سپس از کودکتان بخواهید شکر را به پوره اضافه کند و خوب هم بزند و پس از آن وانیل و ماست را به مواد اضافه کند و هم بزند تا مواد به خوبی با هم ترکیب شوند.
سپس به کودکتان کمک کنید تا مواد را درون ظرف های بستنی بریزد و ظرف را به مدت ۴ ساعت توی فریزر بگذارید؛ پس از گذشت این مدت زمان آن را از فریزر خارج کنید و به مدت ۳۰ ثانیه زیر آب گرم بگیرید تا بتوانید به راحتی از ظرف جدا کنید؛ حالا بستنی کودکانه شما آماده است؛ بنشینید و نظاره‌گر شادی وصف ناپذیر کودک دلبندتان در تهیه این دسر تابستانی باشید و از طعم دوست داشتنی آن لذت ببرید.
علاوه بر این‌ها می‌توانید خوشحال باشید که فرزندتان را با مشارکت دادن در امورکوچک خانه و آموزش دادن‌های ساده این چنینی توانمندتر بار بیاورید و در آنها نوعی احساس ارزشمندی ایجاد کنید.
روانشناسان می گویند: از تفریح کردن کودک هنگام انجام مسئولیت هایی به این شکل که به او محول کرده اید، نترسید. بچه ها در قالب فعالیت های تفریحی با مفهوم مشارکت و مسئولیت پذیری آشنا می شوند و نسبت به آنها تمایل بیشتری پیدا می کنند.

 منبع : دارچین

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)