شروع کار وبلاگ مامان نرگس شروع کار وبلاگ مامان نرگس ، تا این لحظه: 12 سال و 6 ماه و 5 روز سن داره
گل دخترم شیوا گل دخترم شیوا ، تا این لحظه: 23 سال و 8 ماه و 9 روز سن داره
گل پسرم آرمان گل پسرم آرمان ، تا این لحظه: 20 سال و 9 ماه و 3 روز سن داره

مجلـہ اینترنتۓ گذرۓ בر آسمان ڪوבڪۓ

اتاق کودک دنیای کودک

1391/8/10 10:34
نویسنده : مامی جون نرگس
684 بازدید
اشتراک گذاری


اتاق بچه ها نه تنها محل آرامش و خواب آنهاست، بلکه جایی برای مطالعه و درس خواندن، بازی و تفریح و گوش دادن به موسیقی های دلخواه است. آنها بیشتر اوقات خود را، با خواهر و برادر یا دوستانشان در این فضا سپری می کنند و ساعت ها در آن به خیالبافی پرداخته و از این خیالبافی های به ظاهر ساده و کم اهمیت به خلاقیت و نوآوری فوق العاده ای دست می یابند. پس توجه به این نکته بسیار ضروری به نظر می رسد که چگونگی چیدمان (دکوراسیون) اتاق کودک با افراد بزرگسال تفاوت هایی اساسی و در رشد و شکوفایی او تاثیر بسزایی دارد. توصیه هایی کاربردی برای شما والدین گرامی؛

بچه را با این تغییر درگیر کنید و در مورد رنگ و نوع دکور اتاق با توجه به نوع شخصیت، خیالبافی ها و سرگرمی هایش از او نظر بخواهید. حتی در انتخاب رنگ پارچه مورد نظر برای پرده، پتو، لحاف و... از او کمک بگیرید. بهتر است از مبلمان و اثاثیه ای استفاده کنید که چندمنظوره باشد و بچه ها بتوانند از آنها جهت مطالعه، خوابیدن، قایم کردن اسباب بازی ها و حتی لباس های کثیف استفاده کنند. بچه ها نیاز به فضای زیادی برای جا دادن وسایل شان دارند پس بهتر است در اتاق آنها از طاقچه های متعدد، ظرف های پلاستیکی و شفاف، سبد و کمدهای بسیار جادار برای جا دادن کتاب، کفش، جوراب، وسایل بازی و... استفاده شود. در اتاق بچه ها از وسایلی استفاده کنید که از ایمن بودن آنها برای کودکان مطمئن هستید. وسایل مورد استفاده در اتاق کودک باید قابل شست وشو باشد. هرگز از وسایلی که لبه های تیز دارند یا قابل شکستن هستند در اتاق او استفاده نکنید.

برای ایجاد هارمونی سعی کنید از پارچه های یکرنگ جهت بالش، چراغ خواب (آباژور)، روتختی، لحاف و پرده استفاده کنید. در صورت استفاده از پارچه های ارزانقیمت شما می توانید برای ایجاد تنوع پس از مدتی دوباره از پارچه ای با طرح جدید استفاده کنید. تا آنجا که ممکن است سعی کنید از پرده های کوتاه تر برای اتاق خواب کودک استفاده کنید زیرا ممکن است پای آنها به پرده های بلند گیر کند و زمین بخورند. می توانید از بچه ها در سنین بالاتر برای ساختن والان های تزئینی روی پرده کمک بخواهید و از آنها ایده بگیرید. آنها را تشویق کنید تا در هرچه زیباتر شدن اتاق خود همکاری کنند. مطمئن باشید با این عمل، آنها از اتاق خود لذت بیشتری خواهند برد و با معنای همکاری و تعاون بیشتر آشنا خواهند شد.

قرار دادن چراغ مطالعه جهت انجام دادن تکالیف مدرسه و وجود نور مناسب در اتاق به کودکان ما آرامش می بخشد. جهت الگوسازی با رنگ ها بازی کنید مثلا ستارگانی را در سقف نقاشی کنید یا تصاویر تفننی و بامزه را در امتداد لبه ها ترسیم کنید.می توانید روی دیوار اتاق با رنگ های قابل شست وشو نقاشی های زیبایی بکشید. از رنگ های درخشان و براق استفاده محدودتری کنید زیرا استفاده مکرر از آنها آزاردهنده می شود.می توانید برای نقاشی اتاق بچه ها از مضمون هایی مثل فرشته ها، اقیانوس، سفینه های فضایی، هری پاتر و هزاران ایده زیبای دیگر استفاده کنید و به آنها کمک کنید تا در عالم تخیل به گشت و گذار بپردازند.

 

روزنامه كارگزاران 

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)