شروع کار وبلاگ مامان نرگس شروع کار وبلاگ مامان نرگس ، تا این لحظه: 12 سال و 6 ماه و 6 روز سن داره
گل دخترم شیوا گل دخترم شیوا ، تا این لحظه: 23 سال و 8 ماه و 10 روز سن داره
گل پسرم آرمان گل پسرم آرمان ، تا این لحظه: 20 سال و 9 ماه و 4 روز سن داره

مجلـہ اینترنتۓ گذرۓ בر آسمان ڪوבڪۓ

معرفی کتاب های مفید برای والدین

1391/8/21 7:38
نویسنده : مامی جون نرگس
1,116 بازدید
اشتراک گذاری
 
بهترین روش برای تشویق كودكان به كتابخوانی، مطالعه در حضور خود آن‌هاست. قرار نیست به آن‌ها از نتایج و فواید كتاب خواندن بگویید، فقط كافی است مقابل چشمان آن‌ها دقایقی را به كتاب خواندن اختصاص بدهید.
 



مجله شهرزاد: بهترین روش برای تشویق كودكان به كتابخوانی، مطالعه در حضور خود آن‌هاست. قرار نیست به آن‌ها از نتایج و فواید كتاب خواندن بگویید، فقط كافی است مقابل چشمان آن‌ها دقایقی را به كتاب خواندن اختصاص بدهید. این روش ساده اما تاثیرگذار كودكان شما را تشویق می‌كند درست مثل خود شما كتاب‌خوان شوند. پس از همین امروز شروع كنید، كتاب دست بگیرید و در برابر چشمان كودكان‌تان مطالعه كنید. كتاب‌های پیشنهادی شهرزاد می‌توانند فرصتی برای شروع این تمرین ساده و دلنشین باشند. 

معرفی کتاب هایی برای والدین

كودك وسواسی


نویسنده: جنیفر بی فریمن، قیمت:3900 تومان

كتاب كودك وسواسی از سری مجموعه‌های درمان خانواده محور انتشارات ارجمند است. در این كتاب می‌خوانید: کودکان وسواسی اغلب والدینی وسواسی دارند. بنابراین در روان درمانی کودکان، در درجه اول باید با والدین کار کرد، زیرا منشا مشکل والدین هستند و کودک صرفا به عنوان بیمار معلوم خانواده نشانه‌های مشکل را  آشكار  می‌کند... به همین دلیل  تمرکز عمده  درمان در این كتاب  بر كودك  و به طور ضمنی بر والدین  است.  این كتاب به والدین می‌آموزد  چطور  با تمرین‌های عملی  وسواس را از ذهن  كودك‌شان دور كنند.

معرفی کتاب هایی برای والدین



معرفی کتاب هایی برای والدین

با كودك بدقلق و ناآرام چه‌ كنیم؟

نویسنده: جورجا دوگانجی، قیمت:13000 تومان


كتاب با كودك بدقلق و ناآرام چه‌كنیم در برگیرنده مهارت‌های عملی برای والدین و مشاوران است. این مجموعه به زبانی ساده و به دور از اصطلاحات تخصصی به صورت مهارت محور، تكنیك‌های برخورد با كودكان بدقلق را به والدین می‌آموزد. این كتاب به پدر و مادرها می‌آموزد كه چطور بدون این‌كه به اعتماد به نفس چنین كودكانی آسیب برسانند از آن‌ها افرادی كارآمد، شاد و كاملا خودكفا  بسازند.



معرفی کتاب هایی برای والدین

والد متفكر كودك متفكر

نویسنده:دكتر میرناشر، قیمت: 6900 تومان


والدین جوان با خواندن این كتاب می‌توانند به فرزندشان كمك كنند تا رفتار همراه با پرخاشگری، لجبازی و نافرمانی او تبدیل به مشاركت، همدلی و همیاری شود. با استفاده از روش‌های دكتر میرنا، استاد روانشناسی  در فیلادلفیا در این كتاب می‌توانید همراه با فرزندتان راه‌حل‌های مناسبی را جایگزین كشمكش و تعارض‌های احتمالی و مشكلات رفتاری از قبیل تنبلی، پرخاشگری، بی‌نظمی و ... كنید. ویژگی اصلی این كتاب آموزش ترفندهایی برای همراهی و هم‌اندیشی كودك و والدین برای حل مشكلات است.



معرفی کتاب هایی برای والدین

اختلالات خوردن در بچه‌ها

نویسنده: دكتر ریشل برایان‌وا، قیمت: 2700 تومان


اختلالات خوردن در بچه‌ها در هفت فصل به تفصیل به موضوعات مرتبط با بحث اختلالات خوردن در كودكان و علت آن‌ها می‌پردازد. موضوعاتی مثل این كه پدر و مادرها چطور می‌توانند متوجه شوند كودك‌شان دچار اختلال در خوردن شده است و این‌كه از چه راهی می‌توان با این اختلال مبارزه کرد، این‌كه در این مسیر چه مشكلاتی وجود دارد و راه برطرف كردن یك به یك آن‌‌ها چیست.



معرفی کتاب هایی برای والدین

حاملگی راهنمای جامع هفته به هفته

نویسنده:  دكتر لورا ریلی، قیمت:8700 تومان


همه چیز درباره سلامت مادر و نوزاد در دوران بارداری به صورت هفته به هفته(40 هفته) در این كتاب یك جا جمع شده است تا هر آنچه مادران باید  در مورد بارداری بدانند در این 9 ماه در دسترس‌شان باشد. موضوعاتی مثل این‌كه در هفته اول مادر به چه مواد غذایی نیاز دارد و جنین در چه مرحله‌ای از رشد است. در هفته دوم چه مقدار پیاده‌روی و چه حركات ورزشی  تضمین‌كننده سلامت مادر و كودك است و...



معرفی کتاب هایی برای والدین

یوگا در بارداری و زایمان

نویسنده: سیما سوندهی، قیمت:1500 تومان


كتاب یوگا در بارداری و زایمان به شما می‌گوید كه چطور با تمرین‌های منظم یوگا طی دوره‌ بارداری، هر مادری می‌تواند جلوی مشكلات جسمی مانند افزایش وزن، علائم كشیدگی پوست(ترك‌خوردگی‌ها)، درد كمر و ... را بگیرد. این كتاب به مادران باردار می‌آموزد كه چطور  با استفاده از آرامشی كه با حركات یوگا به آن دست می‌یابند از مادر شدن‌شان لذت كامل ببرند، آن هم بدون نگرانی از اضافه وزن و مشكلاتی از این دست در دوران بعد از زایمان.



معرفی کتاب هایی برای والدین

101 بازی برای افزایش عزت نفس

نویسنده:جنی موسلی، هلن سونت، قیمت:4000 تومان

فعالیت‌های بدنی كه در این كتاب در قالب بازی‌های متنوع  ارائه شده موجب تقویت حس تعادل، یكپارچگی حسی مغز، تقویت هوش و یادگیری می‌شود. همه این‌ها را اضافه كنید به این‌كه از طریق این بازی‌ها بچه‌ها خود را مركز توجه می‌بینند، ویژگی‌های منحصر به فرد خودشان را پیدا می‌كنند و باز خوردهای مثبتی از دیگران می‌گیرند  كه هر كدام به نوبه خود احساس ارزشمندی را در آن‌ها بالا می‌‌برد.



معرفی کتاب هایی برای والدین

درمان اختلالات خواندن

نویسنده: دكتر مصطفی تبریزی، قیمت: 3000 تومان


 اختلال در خواندن یكی از مشكلات شایع در دانش‌آموزانی است كه خواندن را تازه شروع كرده‌اند. اما مطالعات نشان می‌دهد كه  اختلال در خواندن قابل درمان است. این  كتاب هم با تكیه بر مطالعاتی در همین زمینه تلاش می‌كند با ارائه تكنیك‌های ساده و موثر به آموزگاران، پدرومادرها  و  دانش‌آموزان كمك كند تا با همكاری یكدیگر  و داشتن حوصله كافی  این مشكل را بر طرف كنند.



معرفی کتاب هایی برای والدین

تحلیل رفتار متقابل برای پدرها و مادرها

نویسنده: موریل جیمز، قیمت: 2500 تومان


تحلیل رفتار متقابل برای پدرها و مادرها، كتابی است با محور روانشناسی خانواده و اجتماع. این كتاب با استفاده از رویكرد تحلیل رفتار متقابل، روش‌هایی ساده و قابل فهم را به پدر و مادرها و خانواده‌هایی كه می‌خواهند روابط سالم‌تری مبتنی بر درك متقابل طرفین ایجاد كنند، ارائه می‌دهد. همچنین به خواننده‌هایش می‌آموزد كه چطور می‌توانند از ذات و فطرت پاك خداوندی كه در وجود هر پسر و دختر كوچكی قرار دارد، حفاظت كنند.



معرفی کتاب هایی برای والدین


چگونه به فرزند خود نه بگوییم

نویسنده: ویل ویلكاف، قیمت: 3500 تومان


اساسی‌ترین كلید موفقیت در پرورش كودكان آموختن «نه» به آن‌هاست. روی این آموزش به ظاهر ساده، می‌توانید به عنوان قدمی حیاتی برای نظم بخشیدن به رفتار كودكان یا به قولی كاربرد عملی «نه» در كنترل رفتار آن‌ها حساب كنید. این كتاب بر مبنای همین دیدگاه، به شما می‌آموزد كه چطور  برای رسیدن به یك راهكار موثر و مناسب، برای كنترل رفتار فرزندان‌تان برنامه‌ریزی كنید. از عادت دادن بچه‌ها به زودتر خوابیدن گرفته تا در نظر گرفتن محدودیت‌های مناسب با سن آن‌ها.



معرفی کتاب هایی برای والدین

اولین غذاها

نویسنده: میریام استوپارد، قیمت:5500 تومان


كتاب اولین غذاها  از دو بخش تشكیل شده، در بخش اول این كتاب، مطالب متنوعی درباره شیردهی كودك و غذا دادن به شیرخوار و كودك نوپا، همراه با بایدها و نبایدهای مفیدی در مورد آماده‌سازی غذاها و ....می‌خوانید. قسمت دوم شامل ایده‌هایی برای غذا دادن به كودكان از 9 ماهگی به بعد است. غذاهایی كه همه آن‌ها را می‌توان با انگشت به بچه‌ها خوراند! این غذاها با شكل‌ها و الگوهای شادی كه برای تهیه آن‌ها آموزش داده می‌شود بچه‌ها را به خوردن  تشویق می‌كنند.



معرفی کتاب هایی برای والدین

كلید‌های مقابله با اضطراب در كودك و نوجوان

نویسنده: دكتر كاتارینا ماناسیس، قیمت:2500 تومان


این كتاب راهنمایی است برای پدر و مادرانی كه كودكان مضطرب دارند. اضطراب‌های دوران كودكی و چگونگی شكل‌گیری آن‌ها، ارائه روش‌هایی كه پدر و مادرها با به كار بستن آن‌ها می‌توانند به فرزند‌شان كمك كنند تا با اضطرابش روبه‌رو شوند، شرح رفتارهای ناشی از اضطراب در كودكان همراه با روش‌های مقابله با آن‌ها و بالاخره آموزش به پدر و مادرها برای كمك  به كودك مضطرب‌شان در  موقعیت‌های اجتماعی  مختلف از بخش‌های مختلف این كتاب هستند.



معرفی کتاب هایی برای والدین

چگونه فرزندی خلاق داشته باشیم

نویسنده: وین دایر، قیمت: 5000 تومان


با خواندن این كتاب می‌توانید با استفاده از هفت روش ساده پیشنهادی دكتر «وین دایر» اعتماد به نفس كودكان خود را هر روز تقویت كنید. می‌توانید به بچه‌های كوچكتر محبت كنید آن هم بدون آنكه آن‌ها را لوس بار بیاورید و ریسك‌پذیری را در آن‌ها افزایش بدهید بدون اینكه از شكست هراسی داشته باشند. می‌آموزید كه چطور خشم خود و فرزندان‌تان را مهار كنید و چطور به فرزندان‌تان بیاموزید كه دچار اضطراب و هراس از زندگی نباشند.



معرفی کتاب هایی برای والدین

رویكردی نوین در فرزند پروری (از درون به برون)

نویسنده: دانیل سیگل- مری هارتسل، قیمت: 6500 تومان


این كتاب راهنمایی است درباره تربیت كودكان و رفتارشناسی والدین در رابطه با پرورش فرزندان. مباحث این كتاب برگرفته از دستاوردهای نوین دانش روانشناسی در زمینه تربیت و پروش كودكان است. مولفان كتاب تلاش كرده‌اند با تركیب مجموعه وسیعی از رشته‌ها، چارچوب رشدی یكپارچه‌ای برای درك ذهن، مغز و روابط انسانی پدید ‌آورند و با بهره‌گیری از یافته‌های نوین زیست‌شناسی اعصاب و پژوهش‌های دلبستگی، چگونگی تاثیر مستقیم روابط بین فردی بر رشد مغز را توضیح دهند.



معرفی کتاب هایی برای والدین

جرو بحث با بچه‌ها قدغن

نویسنده: مایكل نیكولز، قیمت:  2400 تومان


 هیچ چیز بیشتر از جر و بحث با كودكان والدین را به ستوه نمی‌آورد. این بگو مگو‌ها از اقتدار والدین می‌كاهد و اعتبار آن‌ها را پیش فرزندان‌شان تضعیف می‌كند تا جایی كه بچه‌ها پدر و مادر خود را مانند دشمنانی می‌بینند كه باید در مقابل‌شان از خود دفاع كنند تا پیروز شوند! این كتاب برای حل این مشكل، مهارت «گوش دادن پویا» را پیشنهاد می‌دهد. مهارتی كه در آن والدین با گوش دادن دقیق به فرزند خود با او خود همراه می‌شوند و....
 
پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)