شروع کار وبلاگ مامان نرگس شروع کار وبلاگ مامان نرگس ، تا این لحظه: 12 سال و 4 ماه و 16 روز سن داره
گل دخترم شیوا گل دخترم شیوا ، تا این لحظه: 23 سال و 6 ماه و 20 روز سن داره
گل پسرم آرمان گل پسرم آرمان ، تا این لحظه: 20 سال و 7 ماه و 14 روز سن داره

مجلـہ اینترنتۓ گذرۓ בر آسمان ڪوבڪۓ

کاپ کیک روز مادر را اینگونه تزیین کنید

1394/1/21 1:01
نویسنده : مامی جون نرگس
2,148 بازدید
اشتراک گذاری

اگر به دنبال راهی برای شیرین و مفرح کردن روز مادر می گردید، این دستور تهیه کیک فنجانی ویژه روز مادر را امتحان کنید. چه چیزی بهتر از یک هدیه خوراکی؟ پس اگر به دنبال تهیه یک هدیه دست ساز ساده برای بهترین مادر دنیا هستید، این کیک فنجانی را درست کنید. 

مواد لازم :

16 عدد کیک فنجانی (به تعداد حروف مورد نظرتان باید کیک فنجانی تهیه کنید، اگر چند سِت کلمه "مادر" میخواهید بچینید (در اینجا 4 ست)، تعداد حروف مادر (یا واژه انگلیسی آن) را در تعداد ست ها ضرب کنید)
2 تکه خمیر شکری به اندازه توپ گلف
دو فنجان خامه قنادی
رنگ خوراکی صورتی
رنگ خوراکی بنفش
قالب گل
قیف مخصوص با نوک طرح دار
قالب حروف 2.5 تا 3 سانتی متری
کاتر فوندانت گلی 2 سانتیمتری
کاتر فوندانت گلی 1 سانتیمتری
کاتر فوندانت قلبی 1 سانتیمتری
تزئینات یا شکلاتهای قلبی صورتی کوچک
غلتک یا وردنه کوچک
کره
16 کاغذ کیک فنجانی به رنگهای روشن

 

طرز تهیه خمیر شکری (Gum Paste)

ژلاتین ۱۰ گرم
آب سرد ۶۲ میلی لیتر
ژلاتین را روی آب سرد بپاشید و چند دقیقه صبر کنید تا آب راجذب کند و سپس چند ثانیه تو ماکروفر یا روی بن ماری حرارت بدهید تا ذوب شود.

گلوکز ۱۲۵ گرم
روی حرارت ملایم یا بن ماری گلوکز را اضافه کنید و سپس از روی حرارت بردارید.

پودر شکر ۷۰۰ گرم
صمغ کتیرا (Gum tragacanth) ۱۰ گرم
این دو را با هم الک کنید و داخل یک کاسه قرار دهید و در وسط یک چاله ایجاد کنید. آنگاه مایع ژلاتینی را در وسط ریخته و کم کم با هم مخلوط کنید. سپس روی یک میز قرار داده و آن را ماساژ دهید تا به صورت خمیر نرمی درآید. اگر به پودر شکر بیشتری نیاز بود تا ۲۰۰ گرم میتوانید کم کم اضافه کنید. کیفیت این خمیر باید مثل خمیر فوندانت باشد. سپس کمی روغن جامد قنادی به دور تا دور خمیر بزنید و آن را در دو لایه پلاستیک بپوشانید. و کم کم از خمیر برداشته و استفاده کنید که خشک نشود.

باقیمانده خمیر را درون پلاستیک و سپس یک ظرف دردار در فریزر قرار دهید و اگر هنگام استفاده سفت بود به مدت چند ثانیه آن را در ماکروفر قرار دهید مواظب باشید که بیشتر از اندازه حرارت نبیند.

این خمیر بیشتر برای درست کردن گل و یا مجسمه به کار میرود.

 
آماده سازی :

مرحله 1 : یک یا دو روز پیش از آماده شدن برای تهیه این هدیه، یک تکه خمیر شکری به اندازه توپ گلف را با افزودن چند قطره رنگ خوراکی، به رنگ صورتی در آورید. خمیر شکری را خوب مخلوط کنید تا رنگ صورتی در همه جای آن به صورت یکنواخت پخش شود.

 

کاپ کیک روز مادر را اینگونه تزیین کنید

 


مرحله 2: مقدار کمی کره یا روغن در قالب حرف "م" (برای کلمه مادر) بمالید، سپس فوندانت صورتی را در روی قالب حرف میم بفشارید. به ته قالب نگاه کنید تا مطمئن شوید همه حبابهای هوا خارج شده باشند. همین که فوندانت را به خوبی فشار دادید، میتوانید به دقت آن را بردارید. مطمئن شوید شکل حالت "م" را حفظ کند.

کاپ کیک روز مادر را اینگونه تزیین کنید

کاپ کیک روز مادر را اینگونه تزیین کنید

 


مرحله 3: این فرایند را برای حروف دیگری که میخواهید به هر تعداد که مد نظر دارید تکرار کنید. مثلا برای نوشتن کلمه مادر به یک حرف م نیاز دارید. میتوانید چند ست "مادر" درست کنید که برای هر ست به یک "م نیاز دارید.

مرحله 4: با استفاده از یک چاقوی تیز با لبه های صاف (اره ای نباشد) خمیر اضافی دور فوندانت حروف درست شده را ببرید و کنار بگذارید تا فوندانت حاصل دقیقا به شکل حرف مورد نظر باشد.

کاپ کیک روز مادر را اینگونه تزیین کنید


مرحله 5: با وردنه کوچکی باقیمانده خمیر شکری را دوباره صاف کنید تا به ضخامت 0.6 میلیمتر برسد.

مرحله 6: از کاتر فوندانت قلبی 1 سانتیمتری استفاده کنید و چهار قلب صورتی (یا به هر تعدادی که میخواهید) از فوندانت در آورید.

کاپ کیک روز مادر را اینگونه تزیین کنید

 


مرحله 7: یک تکه از خمیر شکری را با افزودن چند قطره رنگ خوراکی بنفش، به رنگ بنفش یکنواختی در آورید. دقت کنید رنگ در همه جای خمیر یکنواخت شده باشد.

مرحله 8: با استفاده از وردنه کوچک خمیر شکری بنفش را صاف کنید و به ضخامت حدود 0.6 میلی متر برسانید.

مرحله 9: با استفاده از کاتر فوندانت گلی 2.5 سانتیمتری یا کاتر بیسکوئیت برای هر ست مادر یک گل از خمیر شکری در آورید.

کاپ کیک روز مادر را اینگونه تزیین کنید

 


مرحله 10: با استفاده از کاتر فوندانت گلی 1 سانتیمتری از باقیمانده خمیر شکری بنفش، دو گل کوچکتر برای هر ست کلمه مادر ببرید. ممکن است لازم باشد دوباره فوندانت را صاف و پهن کنید تا بتوانید به تعداد کافی گل درست کنید.

مرحله 11: گلهای کوچک 1 سانتیمتری را با افزودن تزئینات یا شکلاتهای قلبی شکل صورتی کوچک در وسط هر گل، زیبا تر کنید. اگر چنین تزئینات قلبی کوچکی پیدا نکردید میتوانید از یک تزئین دایره ای استفاده کنید. پس از چسباندن این تزئینات به وسط گلها، یک گل کوچک به پایین سمت چپ هر ست مادر اضافه کنید. حروف را به مدت یک تا دو روز کنار بگذارید تا خشک شوند. 

کاپ کیک روز مادر را اینگونه تزیین کنید

 


مرحله 12: قلب خمیر شکری صورتی رنگ 1 سانتیمتری به وسط هر گل 0.6 میلی متری اضافه کنید و آنها را یک تا دو روز کنار بگذارید تا خشک شوند.

کاپ کیک روز مادر را اینگونه تزیین کنید

 


مرحله 13: در روزی که میخواهید کیکهای فنجانی را سرو کنید، کار را تمام کنید. میتوانید کیک فنجانی را آماده خریداری کنید و یا این که خودتان بپزید.

مرحله 14: برای هر کیک فنجانی یک کاغذ روغنی دیگر اضافه کنید تا ظاهر آن زیبا تر شود.

مرحله 15: خامه قنادی را با چند قطره رنگ خوراکی صورتی و مخلوط کردن آن با همزن یا دستی، رنگین کنید.

مرحله 16: خامه قنادی رنگی شده را با قاشق در قیف مخصوص با نوک طرح ستاره یا گل بریزید (میتوانید قیف جداگانه طرح دار را به سر قیف اضافه کنید)

مرحله 17: خامه قنادی را به شکل پیچشهای حلزونی از خارج به مرکز کیکهای فنجانی ، بریزید.

مرحله 18: برای هر ست مادر، یک حرف م در روی اولین کیک فنجانی و بقیه حروف را به ترتیب در کیکهای دیگر قرار دهید. اگر از واژه انگلیسی mom میخواهید استفاده کنید، میتوانید به جای حرف O از گل استفاده کنید.

مرحله 19: کیکهای تزئین شده را بر روی یک سینی زیبا بچینید و آنها را در روز مادر، به مادرتان هدیه کنید.

 

capture.JPG

 

 

تهیه و ترجمه : گروه سبک زندگی سیمرغ

پسندها (2)

نظرات (0)