شروع کار وبلاگ مامان نرگس شروع کار وبلاگ مامان نرگس ، تا این لحظه: 12 سال و 5 ماه و 6 روز سن داره
گل دخترم شیوا گل دخترم شیوا ، تا این لحظه: 23 سال و 7 ماه و 10 روز سن داره
گل پسرم آرمان گل پسرم آرمان ، تا این لحظه: 20 سال و 8 ماه و 4 روز سن داره

مجلـہ اینترنتۓ گذرۓ בر آسمان ڪوבڪۓ

پاستا پروانه ای پنیری ( خوشمزه و خوش خوراک برای بچه های بد غذا )

1393/3/31 15:10
نویسنده : مامی جون نرگس
817 بازدید
اشتراک گذاری

پاستا پروانه ای پنیری

 

پاستا پروانه ای پنیری

 

پیاز 1 عدد  .  سیر 3 حبه  .  گوشت چرخ کرده 200 گرم  .  قارچ 100 گرم

ذرت 1/2 لیوان  .  پاستای پروانه ای 200 گرم  .  پنیر پیتزا 200 گرم  .  رب گوجه 2 قاشق

نمک.فلفل.آویشن به مقدار لازم  .  روغن برای سرخ کردن  .  سس گوجه فرنگی برای تزئین

 

 

 

طرز تهیه : سیرها و پیاز را خرد کرده و سرخ کنید سپس گوشت چرخ کرده را اضافه کنید و تفت دهید تا رنگ گوشت ها تغییر کند و کمی بپزد ، پس از تغییر رنگ گوشت نمک ، فلفل ، پودر اویشن و رب گوجه فرنگی را اضافه کنید و با حرارت ملایم مخلوط نمائید.

 

قارچ ها را خرد کرده و به مخلوط گوشتی اضافه کنید ، کمی تفت دهید و با حرارت ملایم بگذارید قارچ نرم شود ( در تابه را باز بگذارید تا قارچ اب نیندازد ) ، پس از نرم شدن قارچ میتوانید ذرت ها را اضافه کنید.

 

 

 

پاستای پروانه ای را طبق دستور روی بسته بندی بپزید و ابکشی کنید ( مقداری اب درون قابلمه بریزید سپس کمی نمک ، روغن ، زردچوبه اضافه کنید و پس از 10 – 15 دقیقه که پخته شد درون توری بریزید و ابکشی کنید و بگذارید اب اضافه خارج شود ).

 

درون تابه یا ظرف پیرکس را چرب کنید سپس نصف پاستای پروانه ای ابکش شده را درون ان بریزید ، نصف مایه گوشت را روی پاستاها بریزید ، 1/3 پنیر پیتزا را روی ان پخش کنید ، برای لایه بعدی این مرحله را تکرار کنید ، برای اتمام کار نیز روی مواد 2/3 باقی مانده پنیر پیتزا را بریزید و خوب پخش کنید.

 

 

 

ظرف را به مدت 30 دقیقه درون فر با درجه حرارت 200 درجه سانتیگراد قرار دهید ، برای پایان مرحله پخت نیز قسمت بالایی فر را به مدت 5 دقیقه روشن کنید تا پنیرها کمی برشته و طلایی شوند.

 

برای سرو به اندازه های دلخواه برش بزنید و درون بشقاب قرار دهید ، روی پاستای پنیری را با سس گوجه فرنگی تزئین کنید و داغ سرو کنید.

 

 

نکته ها : اگر از ماکروفر استفاده میکنید به مدت 10 دقیقه از قدرت 80% استفاده کنید و در انتها روی سه پایه بلند قرار دهدید و 5 دقیقه گریل کنید تا روی پاستا طلایی شود ؛ در صورت تمایل کمی روی پاستا کره اب شده بریزید ، متوانید بجای گوشت از سویا یا ترکیب 50-50 گوشت و سویا استفاده کنید.

برگرفته از سایت خوب و مفید ایران کوک

پسندها (1)

نظرات (0)