شروع کار وبلاگ مامان نرگس شروع کار وبلاگ مامان نرگس ، تا این لحظه: 12 سال و 5 ماه و 7 روز سن داره
گل دخترم شیوا گل دخترم شیوا ، تا این لحظه: 23 سال و 7 ماه و 11 روز سن داره
گل پسرم آرمان گل پسرم آرمان ، تا این لحظه: 20 سال و 8 ماه و 5 روز سن داره

مجلـہ اینترنتۓ گذرۓ בر آسمان ڪوבڪۓ

تخم مرغ رنگی ابر و بادی برای سفره هفت سین

1392/12/27 23:52
نویسنده : مامی جون نرگس
2,447 بازدید
اشتراک گذاری

تخم مرغ رنگی ابر و بادی برای سفره هفت سین

بهمن ماه هستیم و کمتر از دو ماه تا عید نوروز فرصت هست. این روزها خانوم هایی که کدبانو هستن کم کم به فکر ایده ها و ابتکارات جدید برای سفره هفت سین و مهمونی های نوروزشون می افتن که سفرشون زیباتر و پر بار تر از همیشه باشه.  از امروز ما هم روی سایت مطالبی مرتبط با این مناسبت خاص و بزرگ قرار میدیم. در این مطلب آموزش رنگ کردن تخم مرغ رو به شکل ابر و بادی قرار میدیم که خیلی زیباست و روش آسونی هم داره.

تخم مرغ رنگی نوروز

تخم مرغ رنگی نوروز

تخم مرغ رنگی برای عیدی

عیدی دادن که از رسوم قدیمی نوروزه و همیشه بزرگتر ها به عنوان نمادی از شادی چیز هایی رو به کوچیکترا هدیه میدادن. یکی از چیزهای که پای ثابت عیدی بود و هنوز هم هست، تخم مرغ رنگی هست. قدیم که رنگ های مختلف و شیمیایی نبود با رنگهای طبیعی مثل پوست پیاز و برگ اسفناج و لبو تخم مرغ ها رو رنگ میکردند که انشاالله آموزش اونها رو هم قرار مدیم.

تخم مرغ رنگی برای نوروز

تخم مرغ رنگی برای نوروز

آموزش رنگ کردن تخم مرغ برای نوروز با طرح ابر و باد

این روش یکی از روش های جدید برای رنگ کردن تخم مرغه که به نظرم خیلی ابتکاری و زیباست. برای درست کردن تخم مرغ رنگی ابر و بادی به چند رنگ مختلف لاک ناخن احتیاج داریم و یک لیوان و مقداری آب.

لاک برای رنگ کردن تخم مرغ

لاک برای رنگ کردن تخم مرغ

اول از همه تخم مرغ ها رو بپزید که اگر یک زمانی براش اتفاق ناگواری افتاد جایی از خونه کثیف نشه. بعد هم به شکلی که در عکس هست لاک ها رو پخش و پلا توی لیوان آب میریزیم. از هر لاک یکی دو قطره کافیه. بعد هم با قلمو کمی رنگ ها رو باهم به شکل ابر و بادی ترکیب میکنیم و تخم مرغ ها رو در لیوان فرو میبریم و بیرون میاریم و میذاریم تا خشک شه.

برای خشک شدنش هم میتونید از شونه تخم مرغ استفاده کنید و هم اگه خیلی براتون مهمه که جایی از تخم مرغ موقع خشک شدن بدون رنگ نمونه یا رنگش آسیب نبینه با یک سیم مفتول براش یک حلقه با یک دسته به شکل قالب درست کنید و در جایی با شکل عمودی با سیم مفتول حلقه شده معلق در هوا نگهش دارید تا خشک شه. میتونید هم نصفش رو رنگ کنید و بذارید خشک شه و بعد نصف دیگش رو رنگ کنید.

آموزش رنگ کردن تخم مرغ نوروز

آموزش رنگ کردن تخم مرغ نوروز

تخم مرغ رنگی برای عید

تخم مرغ رنگی برای عید

تخم مرغ رنگی ابر و بادی

تخم مرغ رنگی ابر و بادی

 

سایت دو نفره دات کام

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (1)

محدثه
31 خرداد 95 18:25
عالی بود