شروع کار وبلاگ مامان نرگس شروع کار وبلاگ مامان نرگس ، تا این لحظه: 12 سال و 5 ماه و 6 روز سن داره
گل دخترم شیوا گل دخترم شیوا ، تا این لحظه: 23 سال و 7 ماه و 10 روز سن داره
گل پسرم آرمان گل پسرم آرمان ، تا این لحظه: 20 سال و 8 ماه و 4 روز سن داره

مجلـہ اینترنتۓ گذرۓ בر آسمان ڪوבڪۓ

شیرینی‌های مخصوص کریسمس

1392/9/25 10:34
نویسنده : مامی جون نرگس
739 بازدید
اشتراک گذاری
 
همچون ما ایرانی ها که برای عید نوروز انواع شیرینی ها و آجیل و شورینی داریم، دیگر مردم دنیا نیز برای جشن سال نوی خود شیرینی های متنوعی دارند که مخصوص شب عید است. در این مطلب انواع شیرینی های رایج کشورهای مختلف جهان را برایتان انتخاب کرده ایم.
 


برترین ها: همچون ما ایرانی ها که برای عید نوروز انواع شیرینی ها و آجیل و شورینی داریم، دیگر مردم دنیا نیز برای جشن سال نوی خود شیرینی های متنوعی دارند که مخصوص شب عید است. در این مطلب انواع شیرینی های رایج کشورهای مختلف جهان را برایتان انتخاب کرده ایم.
 
اتریش: کوکی لینزر


کوکی‌ Linzer، محبوب ترین شیرینی شب عید کشور اتریش و ایالت متحده آمریکا است. این شیرینی را می توان به شکل و اندازه های مختلف برای انواع مراسم ها تهیه کرد. اما فرمت ثابت آن در هر شکل و اندازه، دو لایه کیک است که همچون ساندویچ روی هم قرار گرفته اند و یک لایه مربا یا مارمالاد وسط آنها را پر کرده است.

مطلب مرتبط:
شیرینی‌های مخصوص کریسمس در کشورهای مختلف


بلژیک: Speculaas

شیرینی رایج کشورهای بلژیک و هلند، ادویه‌دار، ترد و باریک است و روی آنها انواع تصاویر سنتی مخصوص کریسمس حکاکی می شود. Speculaas در اصل برای کشور بلژیک است و برای کودکان تهیه می شود تا در ششم دسامبر هر سال مراسم سنت نیکولاس را جشن بگیرند.

مطلب مرتبط:

طرز تهیه Speculaas

 

شیرینی‌های مخصوص کریسمس در کشورهای مختلف


یونان:  Kourabiedes

کوکی های کره ای مخصوص یونان که در جشن سال نو تهیه می شود، کورابیه نام دارد و معمولا به شکل گلابی های کوچک یا دایره تهیه می شود.

شیرینی‌های مخصوص کریسمس در کشورهای مختلف


مکزیک: شیرینی عروسی

کلوچه های تردی که در مکزیک برای سال نو تهیه می شوند، نام های مختلفی دارند؛ از جمله باید به کیک عروسی، کیک چای روسی، کیک چای سوئدی و ... اشاره کرد. این کلوچه با گردوی بوداده و آسیاب شده و غلتاندن در پودر قند تهیه می شود.

شیرینی‌های مخصوص کریسمس در کشورهای مختلف


روسیه: کیک چای

کلوچه کیک عروسی مکزیکی ها که با نام کیک چای روسی نیز شهرت دارد، وقتی چندین بار در پودر شکر شیرینی‌پزی غلتانده شود، می شوند کوکی مخصوص مراسم سال نو در روسیه. کیک پنیر خامه ای و کیک چای در روسیه «کولاکچی» نامیده می شوند و جزو مشهورترین و رایج ترین شیرینی های سال نو هستند.

شیرینی‌های مخصوص کریسمس در کشورهای مختلف


سوئد: Pepparkakor

این شیرینی بیشتر شبیه بیسکوئیت و نان های زنجبیلی است. این شیرینی کلاسیک سوئدی بسیار پرادویه، نرم و باریک است. در طول تعطیلات سال نو از این شیریین برای تزئین درخت کریسمس نیز استفاده می شود و آن را در شکل های مختلف همچون قلب یا حیوانات درست می کنند.  البته این شیرینی مراسمی هم دارد و آن اینکه باید آن را کف دست خود بگذارید، آرزو کنید و سپس به وسط کوکی ضربه بزنید. اگر کوکی به سه تکه تقسیم شد یعنی شما به آرزوی خود خواهید رسید.

شیرینی‌های مخصوص کریسمس در کشورهای مختلف


اسکاتلند: نان کره ای

نان کره ای یا به زبان انگلیسی «شورتیز»، در جزایر بریتانیا همیشه در مراسم خاصی همچون کریسمس تهیه و سرو می شود.  کلید تهیه این کلوچه های ترد و خوشمزه کره ای این است که خمیر را به خوبی ورز دهید و دست و ظرفی که با آن خمیر را درست می کنید، باید سرد باشد.  

شیرینی‌های مخصوص کریسمس در کشورهای مختلف


آلمان: Pfeffernusse

Pfeffernusse در لغت به معنای «آجیل فلفلی» است. افسانه هایی در مورد این شیرینی وجود دارند که می گویند، سنت نیکولاس این نان های زنجبیلی را با فلفل سیاه تهیه می کرده و روی آنها پودر قند می پاشیده و در پنجم دسامبر آنها را در چکمه های کودکان قرار می داده است. به همین دلیل، این نان ها به شیرینی رایج و محبوب شب های عید آلمانی ها تبدیل شد.

شیرینی‌های مخصوص کریسمس در کشورهای مختلف




مصر: زولبیا


زولبیا را همه ما ایرانی ها می شناسیم. این شیرینی نه تنها در ایران که در مصر و دیگر کشورهای خاورمیانه رواج دارد. این خمیرهای پفکی سرخ شده در روغن، در شربت قند خیس می خوردند تا شیرین شوند. در مصر به شربت رنگ غذای قرمز یا زرد نیز اضافه می کنند و روی آن دارچین یا شکر می پاشند.

شیرینی‌های مخصوص کریسمس در کشورهای مختلف




اوکراین: Medianyky


شیرینی مخصوص اوکراین شیرینی های ترد و باریک عسلی است که در شکل های دایره، ستاره یا هلال ماه تهیه می شوند. آنهایی که سنتی تر هستند، این شیرینی را از شاخه های پایین درخت کریسمس آویزان می کنند.

شیرینی‌های مخصوص کریسمس در کشورهای مختلف



ایتالیا: قطره های بادیان

این کلوچه ایتالیایی برای شب های کریسمس بسیار عالی به نظر می رسند. گفته می شود دانه بادیان سرشار از خاصیت است. از جمله اینکه روح شیطان را از وجود آدمی دور می کند و میزان عشق و محبت افراد را افزایش می دهد. رومیان از دانه بادیان برای مزه‌دار کردن کیک، کلوچه و شیرینی ها خود استفاده می کردند تا عصبانیت و هیجان منفی را از وجود خود دور کنند. همچنین برای کمک به هضم غذاهای سنگین نیز استفاده می شد.

شیرینی‌های مخصوص کریسمس در کشورهای مختلف



پرو: Alfajores de Dulce de Leche


در آمریکای جنوبی، Alfajores شیرینی محبوب شب های عید است. این شیرینی نیز همچون ساندویچ دولایه است و در میان آن کارامل پر می شود. این کارامل از شیر غلیظ که dulce de leche نامیده می شود، تهیه می شود.

شیرینی‌های مخصوص کریسمس در کشورهای مختلف

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)