شروع کار وبلاگ مامان نرگس شروع کار وبلاگ مامان نرگس ، تا این لحظه: 12 سال و 5 ماه و 11 روز سن داره
گل دخترم شیوا گل دخترم شیوا ، تا این لحظه: 23 سال و 7 ماه و 15 روز سن داره
گل پسرم آرمان گل پسرم آرمان ، تا این لحظه: 20 سال و 8 ماه و 9 روز سن داره

مجلـہ اینترنتۓ گذرۓ בر آسمان ڪوבڪۓ

کیفهای جالب برای هدیه به دوستان

1391/1/7 0:18
نویسنده : مامی جون نرگس
1,483 بازدید
اشتراک گذاری

مواد مورد نیاز : 
1 کلاف نخ موهر و یا هر نخی که مایل هستید، ابتدا برای بدست آوردن اندازه مقیاس نخ مورد استفاده یک مربع با نخ مورد نظر ببافید. میل هماهنگ با نخ .
طرح اولیه کیف (2 قطعه بافید) 
با میل پیشنهاد شده تعداد دانه ها تا 10 سانتیمتر را سر بگیرید و با رج از زیر شروع کنید، و بافت صاف را ببافید تا اندازه قطعه به 10 سانتیمتر از ابتدای بافت برسد. با رج از زیر خاتمه دهید. 2 رج ببافید و از زیر کور کنید. 
دسته بافته شده اختیاری ..............
تعداد دانه ها را برای دسته 1 و 2/1 برابر تعداد دانه هایی که برای کیف سر انداخته اید سر بگیرید و 4 رج ببافید و از زیر کور کنید. 
خاتمه کار ............
قطعه ها را به اندازه یک مربع 10 سانتیمتری مرتب کنید و هر دو قطعه کیف را طوری که هر دو سمت روی کار روی هم قرار بگیرد روی هم گذاشته و با کوک دور تا دور 3 سمت کیف را بدوزید و لبه بالا را باز بگذارید. اگر کیف را با نخ ریش ریش بافته اید برای دوخت از نخی ریش ریش بافته اید برای دوخت از نخی ساده همرنگ استفاده کنید. دسته بافته شده را از سمت داخل در درز دو طرف کیف وصل کنید. می توانید از روبان هم به جای دسته استفاده کنید.
کیف با قلب و پرنده 
مواد مورد نیاز :
نخ موهر آبی روشن، میل شماره 9 دگمه چوبی به شکل پرنده، نمد (پارچه فوتر) نخ گلدوزی. 
روش بافت و تزئین .............
با میل شماره (9) 14 دانه سر بگیرید و دو عدد مربع ببافید، شکل قلب را روی قطعه مربع نمدی به ضلع 6 سانتیمتر بکشید و قیچی کنید، دسته را هم از نمد به طول18 و عرض 2 سانتیمتر ببرید. 
با نخ گلدوزی اطراف لبه های قلب و دسته را کوک تشکی بزنید(صفحه 72 را ببینید) قلب را روی یکی از قطعات کیف بدوزید و دگمه را در وسط قلب بدوزید هر دو قطعه کیف را به هم بدوزید و دسته  را در داخل درزهای طرفین وصل کنید.

کیفهای جالب برای هدیه به دوستان

کیف پُرزدار با روبان صورتی 
مواد مورد نیاز :
نخ موهر صورتی، 61 سانتیمتر روبان صورتی به عرض 5/1 سانتیمتر با میل شماره 6 و نخ موهر 20 دانه سر بگیرید و دو عدد مربع ببافید . از روبان به طول 18 سانتیمتر برای دسته ببرید، بقیه روبان را بصورت پاپیون گره بزنید و روی یک قطعه کیف بدوزید، هر دو قطعه کیف را به هم بدوزید و دسته را در داخل درزهای دو طرف بدوزید. 
کیف همانند دانه برف 
مواد مورد نیاز :
نخ لیمویی، ستاره آماده ، میل شماره 6 با میل شماره 6 و نخ لیمویی 22 دانه سر بگیرید و دو عدد مربع ببافید و به هم وصل کنید، دسته را هم با 33 دانه ببافید و از داخل روی درز دو طرف وصل کنید. 
تهیه و گردآوری :: گروه تحریریه پرداد

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (1)

هديه
17 تیر 91 9:52
تصاوير خوبي براي مدل بافتني داده ايد اما اي كاش بافتن آنها را هم آموزش مي دادين