شروع کار وبلاگ مامان نرگس شروع کار وبلاگ مامان نرگس ، تا این لحظه: 12 سال و 5 ماه و 7 روز سن داره
گل دخترم شیوا گل دخترم شیوا ، تا این لحظه: 23 سال و 7 ماه و 11 روز سن داره
گل پسرم آرمان گل پسرم آرمان ، تا این لحظه: 20 سال و 8 ماه و 5 روز سن داره

مجلـہ اینترنتۓ گذرۓ בر آسمان ڪوבڪۓ

پست مخصوص شب یلدا

1394/9/30 3:40
نویسنده : مامی جون نرگس
961 بازدید
اشتراک گذاری

طرز تهیه ژله هندوانه ای برای شب یلدا + تصاویر مرحله به مرحله

طرز تهیه ژله هندوانه ای برای شب یلدا

پرشین وی ( منبع )

مواد لازم :
پودر ژله آلبالو 1 بسته ( از هر ژله قرمزی می تونید استفاده کنید چون رنگ قرمز ژله آلبالو خیلی خوشرنگه من معمولا از اون استفاده می کنم )
پودر ژله آلوورا 1 بسته
خامه صبحانه 100 گرم
رنگ سبز
چوب بستنی به تعداد لازم
چیپس شکلات به مقدار لازم

طرز تهیه :
درست کردن این ژله بیشتر از یک ساعت وقتتون رو نمی گیره ، خیلی راحتتر از اونیه که فکرشو می کنید .
ژله آلبالو رو با یک و نیم لیوان آبجوش حل کنید .

نکته :
من برای ژله از 200 سی سی آب استفاده می کنم .

طرز تهیه ژله هندوانه ای برای شب یلدا


دو قاشق سوپخوری از محلول همین ژله آلبالو رو با یک قاشق مرباخوری خامه صبحانه حل کنید .

طرز تهیه ژله هندوانه ای برای شب یلدا

بعد به ژله آلبالو اضافه کرده و هم بزنید .

نکته :
هدف از اینکار اینه که مثل هندونه قرمز مات داشته باشیم نه قرمز شفاف .

 طرز تهیه ژله هندوانه ای برای شب یلدا

ممکنه دونه های خامه در سطح ژله بمونه در اینصورت با صافی اونو صاف کرده و اجازه بدین ژله نیم بند بشه .

 طرز تهیه ژله هندوانه ای برای شب یلدا

بعد ژله رو هم بزنید تا یکدست بشه و داخلش مقداری چیپس شکلات بریزید .

طرز تهیه ژله هندوانه ای برای شب یلدا

مواد رو داخل قالب ناودانی ریخته و در یخچال قرار بدین .

طرز تهیه ژله هندوانه ای برای شب یلدا

این تصویر رو از نزدیک گرفتم تا دونه های سفید خامه رو ببینید ، من دقیقا می خواستم به یه همچین حالتی برسم . این تداعی کننده رگه های سفید هندونه هست که کار رو طبیعی تر و زیباتر می کنه .

طرز تهیه ژله هندوانه ای برای شب یلدا

برای درست کردن لایه دوم ژله آلوورا رو با یک لیوان آبجوش حل کنید .
بعد از اینکه محلول از دما افتاد ، خامه رو ریخته و حل کنید .

نکته :
اگه طعم ژله آلوورا رو دوست ندارید می تونید از ژله آناناس یا موز استفاده کنید .

 طرز تهیه ژله هندوانه ای برای شب یلدا

 طرز تهیه ژله هندوانه ای برای شب یلدا


بعد از بستن لایه اول ، لایه دوم رو با قاشق روش بریزید .

 نکته :
لایه ها نباید خیلی سفت بشن و بمدت زیاد در یخچال بمونن چون بعدا باعث جدا شدن لایه ها از همدیگه می شن .
 قالب رو دوباره به یخچال منتقل می کنیم .

 طرز تهیه ژله هندوانه ای برای شب یلدا


من در اینجا از دو روش استفاده کردم تا هم ژله هندوانه چوبی رو تجربه کنید و هم بدون چوب . بخاطر همین نصفش رو چوب قرار دادم و نصف بقیه رو بدون چوب درست کردم .
بعد از بسته شدن لایه دوم ، چوبها رو داخل ژله فرو می بریم . فاصله رو رعایت کنید چون بعدا بین دو چوب بستنی برش خواهد خورد .

طرز تهیه ژله هندوانه ای برای شب یلدا


بقیه محلول ژله آلوورا و خامه رو با رنگ سبز کمی رنگ کردم .

نکته :
می تونید از ژله های آماده سبز رنگ هم استفاده کنید مثل لیمو و طالبی ( بهرحال این ژله های آماده هم ترکیبی از رنگ و اسانس هستن و من خودم رنگ رو اضافه کردم تا اون سبزی که می خوام ، بدست بیارم ) .

 طرز تهیه ژله هندوانه ای برای شب یلدا


بعد ژله سبز رو داخل قالب ریخته و به یخچال منتقل می کنیم .
این قسمت چوبی ...

طرز تهیه ژله هندوانه ای برای شب یلدا


و این هم قسمت بدون چوب ...

طرز تهیه ژله هندوانه ای برای شب یلدا

طرز تهیه ژله هندوانه ای برای شب یلدا

طرز تهیه ژله هندوانه ای برای شب یلدا


بعد از اینکه ژله کامل بست با یه چاقو ژله رو از دیواره جدا می کنیم .

طرز تهیه ژله هندوانه ای برای شب یلدا

 طرز تهیه ژله هندوانه ای برای شب یلدا


سپس برش می دیم .

طرز تهیه ژله هندوانه ای برای شب یلدا

 طرز تهیه ژله هندوانه ای برای شب یلدا


و به همین راحتی جدا می کنیم . لزومی به قرار دادن در آبجوش هم نیست .

طرز تهیه ژله هندوانه ای برای شب یلدا

طرز تهیه ژله هندوانه ای برای شب یلدا

طرز تهیه ژله هندوانه ای برای شب یلدا

 

به همین راحتی و به همین خوشمزگی ...

 طرز تهیه ژله هندوانه ای برای شب یلدا

طرز تهیه ژله هندوانه ای برای شب یلدا

طرز تهیه ژله هندوانه ای برای شب یلدا

 

 

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)